کد خبر : 30075
دیدگاه‌ها برای ۱۰۰ درصد تعهد سوادآموزی در سبزوار محقق شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 - 12:29
-

۱۰۰ درصد تعهد سوادآموزی در سبزوار محقق شد

رئیس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: سهمیه این شهرستان برای جذب سوادآموزان در سال تحصیلی جاری ۹۰۰ نفر ابلاغ شده بود که ۱۰۰ درصد آن محقق شده است. عبدالمجید شجاع در حاشیه بازدید از مراکز یاددهی و یادگیری سوادآموزی سبزوار افزود: سهمیه سوادآموزی سنین ۱۰ تا ۴۹ سال شهرستان سبزوار برای  سه دوره آموزش سواد، انتقال

رئیس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: سهمیه این شهرستان برای جذب سوادآموزان در سال تحصیلی جاری ۹۰۰ نفر ابلاغ شده بود که ۱۰۰ درصد آن محقق شده است.

عبدالمجید شجاع در حاشیه بازدید از مراکز یاددهی و یادگیری سوادآموزی سبزوار افزود: سهمیه سوادآموزی سنین ۱۰ تا ۴۹ سال شهرستان سبزوار برای  سه دوره آموزش سواد، انتقال و تحکیم سواد تعیین شده بود.

وی ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ نرخ باسوادی در سبزوار ۹۵.۵ درصد بود که با جذب بیش از ۲ هزار نفر از جمعیت بی‌سواد این شهرستان طی پنج سال اخیر این نرخ هم اینک به ۹۷.۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: رشد باسوادی جمعیت با اجرای طرح شتاب‌بخشی و طرح مدرسه محوری فراتر از سهمیه ابلاغی در دستور کار شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین چهار مرکز یاددهی و یادگیری سواد در این شهرستان فعال هستند که علاوه بر سوادآموزی در این مراکز، نسبت به موضوعات مهمی همچون مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید نیز بطور ویژه‌ توجه شده است.

شجاع ادامه داد: به منظور حمایت از تولیدات سوادآموزان، یک روزبازار با مشارکت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شورای شهر و ستاد بازآفرینی شهرداری در مرکز یادگیری سوادآموزی دکتر علوی‌مقدم این شهر ایجاد شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.