کد خبر : 30970
دیدگاه‌ها برای ۲۹ هزار مسافر نوروزی در سبزوار اسکان یافتند بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 فروردین 1401 - 13:59
-

۲۹ هزار مسافر نوروزی در سبزوار اسکان یافتند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: ۲۹ هزار زائر و مسافر از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ۱۴ فروردین در مراکز اقامتی این شهرستان اسکان یافته‌اند. محمدعلی ابراهیمی‌دوست افزود: مکان‌های ستاد اسکان، بقاع متبرکه، هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمان‌سراها و مهمان‌پذیرها بیشتر جاهایی است که زائران و مسافران نوروزی در سبزوار اقامت داشته‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: ۲۹ هزار زائر و مسافر از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ۱۴ فروردین در مراکز اقامتی این شهرستان اسکان یافته‌اند.

محمدعلی ابراهیمی‌دوست افزود: مکان‌های ستاد اسکان، بقاع متبرکه، هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمان‌سراها و مهمان‌پذیرها بیشتر جاهایی است که زائران و مسافران نوروزی در سبزوار اقامت داشته‌اند.  

وی اظهار داشت: علاوه بر مراکز اقامتی، اقامتگاه‌های موقت شامل کمپ، چادر مسافرتی و اسکان اضطراری نیز برای مسافران نوروزی در سطح شهرستان سبزوار پیش‌بینی شده بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر حضرت امام رضا (ع) از مسیر سبزوار تردد می‌کنند که فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به مسافران و زائران است.

سبزوار از شهرهای تاریخی و فرهنگی در غرب این استان است که با بیش از ۹۰۰ اثر، ۶ موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاه‌های حاج ملاهادی سبزواری و کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکان‌های دیدنی سبزوار هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.