کد خبر : 2642
دیدگاه‌ها برای ۴۰ درصد مدارس شهرستان سبزوار فرسوده است بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 شهریور 1393 - 12:57
-

۴۰ درصد مدارس شهرستان سبزوار فرسوده است

سبزواریان.کام: تعداد زیادی از مدارس کشور و همچنین شهرستان ها فرسوده است و حتی در برخی شهرستان ها مدیران آموزش و پرورش درباره مخاطرات تحصیل در مدارس فرسوده هشدار داده اند. سبزوار از جمله شهرستان هایی است که در این زمینه وضعیت مطلوبی ندارد. در همین زمینه معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش

mehrabiسبزواریان.کام: تعداد زیادی از مدارس کشور و همچنین شهرستان ها فرسوده است و حتی در برخی شهرستان ها مدیران آموزش و پرورش درباره مخاطرات تحصیل در مدارس فرسوده هشدار داده اند. سبزوار از جمله شهرستان هایی است که در این زمینه وضعیت مطلوبی ندارد.

در همین زمینه معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش سبزوار به خبرنگار خراسان گفت: این شهرستان ۲۴۲ واحد فضای آموزشی دارد که بیش از ۴۸ هزار دانش آموز در آن تحصیل می کنند.

حسن محرابی به فرسوده بودن ۴۰ درصد مدارس شهرستان اشاره کرد و گفت: به دلیل قدمت زیاد برخی مدارس و واقع شدن بناها در بافت فرسوده تعداد زیادی از این مدارس باید تخریب و بازسازی شود.
وی با اشاره به این که طبق استاندارد کشور سرانه آموزشی برای دانش آموزان مقاطع متوسطه ۷ متر، راهنمایی ۵.۵ متر و ابتدایی ۵.۴ متر است اظهار کرد: متاسفانه این فضا در مدارس حاشیه شهر سبزوار به ۶۰ سانتی متر نیز می رسد.

وی با بیان این که مناطق حاشیه ای سبزوار با بحران جدی مواجه است اظهار کرد: به لحاظ دسترسی به اولین مدرسه دانش آموزان باید مسافت ۳ تا ۶ کیلومتری را برای بهره مندی از فضاهای آموزشی طی کنند.
محرابی با تاکید بر این که ما در بافت فرسوده شهر بیشترین مشکل را داریم افزود: این مدارس از نظر مهندسی وضعیت استانداردی ندارند و با توجه به دستور العمل دولت، سیستم گرمایشی همه مدارس باید تغییر یابد که این تغییر در این گونه مدارس مقرون به صرفه نیست.

وی با بیان این که شهرداری و مسکن و شهرسازی ملزم به واگذاری زمین برای احداث فضاهای آموزشی هستند اظهار کرد: متاسفانه در محدوده ۴۰ متری، پشت نیروگاه، کوشک و حاشیه های شهر که مشکل داریم زمین برای احداث فضاهای آموزشی واگذار نشده است.

محرابی با اشاره به این که ما در واحدهای مسکن مهر به شدت مشکل فضای آموزشی داریم ادامه داد: مسکن و شهرسازی در مسکن مهر باید ساختمان آموزشی را تکمیل کند و تحویل آموزش و پرورش دهد اما متاسفانه این طرح نیز نیمه کاره رها شده است.
وی گفت: با توجه به این که تعداد بسیار زیادی از واحدهای مسکن مهر به بهره برداری رسیده است و شهروندان در آن ساکن شده اند در سال تحصیلی پیش رو بیش از هزار دانش آموز در این منطقه نیاز به مدرسه دارند و آموزش و پرورش هم فضای آموزشی ندارد، دانش آموزان روستاهای با جمعیت بالا تجمیع می شوند و آموزش می بینند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش سبزوار اضافه کرد: علیرغم اینکه منطقه روداب بخش محرومی است اما دانش آموزان از نظر بهره مندی از معلم و دسترسی به فضاهای آموزشی مشکل خاصی ندارند با توجه به محدودیت فضای آموزشی که در سطح سبزوار وجود دارد، موقعیت خوبی در مازاد فضای آموزشی در بخش روداب داریم و سرانه فضا نیز مطابق استاندارد کشوری است.

محرابی به وضعیت آموزشی بخش مرکزی نیز اشاره کرد و گفت: در بسیاری از روستاها به لحاظ مسن بودن اهالی مدارس خالی است. هم اکنون تعداد ۱۴ مدرسه در این بخش خالی از دانش آموز است که استفاده ای از آن نمی شود و در صورتی که اداره کل آموزش و پرورش مجوز فروش یا اجاره این فضاها را بدهد حتماً در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.