کد خبر : 29193
دیدگاه‌ها برای ۷۰ هزار مترمربع از اراضی وقفی در سبزوار رفع تصرف شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 - 13:35
-

۷۰ هزار مترمربع از اراضی وقفی در سبزوار رفع تصرف شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: با پیگیری‌های حقوقی ۷۰ هزار مترمربع از اراضی وقفی در این شهرستان که در تصرف غیرقانونی افراد یا برخی سازمانها بود از تصرف خارج و خلع ید شد. حجت الاسلام جعفر مهدوی خواه در همایش یاوران وقف سبزوار افزود: ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۱۲۰ میلیارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: با پیگیری‌های حقوقی ۷۰ هزار مترمربع از اراضی وقفی در این شهرستان که در تصرف غیرقانونی افراد یا برخی سازمانها بود از تصرف خارج و خلع ید شد.

حجت الاسلام جعفر مهدوی خواه در همایش یاوران وقف سبزوار افزود: ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۱۲۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری ۱۳۰ سند مالکیت جدید برای موقوفات شهرستان اخذ شده که این اسناد تک برگی با درج مختصات و تعیین حدود و مکان آنها است و گام مهمی در تثبیت مالکیت موقوفات به شمار می رود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: از ابتدای سال جاری ۱۰ موقوفه جدید به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در سامانه جامع موقوفات این شهرستان ثبت شده است.

وی افزود: این موقوفات به نیات خیرات و مبرات، ترویج فرهنگ تشیع، برپایی مراسم مذهبی، تعزیه برای ائمه اطهار(ع)، ساخت و مرمت مسجد و حسینیه وقف شده‌اند.

حجت الاسلام مهدوی خواه با اشاره به ظرفیت وقف در مبارزه با کرونا ادامه داد: ۷۰ درصد موقوفات این شهرستان در مقابله با این ویروس سهم داشته اند بطوریکه از محل عواید و درآمدهای آنها برای تامین بسته‌های کمک معیشتی، بهداشتی یا کمک به درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهره گرفته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.