کد خبر : 4312
دیدگاه‌ها برای برگزاری نخستین همایش ملی توانمند سازی سکونتگاه‌های غیر رسمی در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آذر 1393 - 18:17
-

برگزاری نخستین همایش ملی توانمند سازی سکونتگاه‌های غیر رسمی در سبزوار

سبزواریان.کام: رئیس اداره سکونتگاه‌های غیررسمی راه و شهرسازی خراسان رضوی از برگزاری نخستین همایش ملی توانمند سازی سکونتگاه‌های غیر رسمی در سبزوار خبر داد. به گزارش خبرگزاری آریا، محمد علی منصوری با اشاره به انتخاب سبزوار به عنوان شهر پایلوت در ارائه برنامه‌های توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی در همایشی با مشارکت دستگاه‌های مرتبط، گفت: نخستین

حاشیه نشینیسبزواریان.کام: رئیس اداره سکونتگاه‌های غیررسمی راه و شهرسازی خراسان رضوی از برگزاری نخستین همایش ملی توانمند سازی سکونتگاه‌های غیر رسمی در سبزوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا، محمد علی منصوری با اشاره به انتخاب سبزوار به عنوان شهر پایلوت در ارائه برنامه‌های توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی در همایشی با مشارکت دستگاه‌های مرتبط، گفت: نخستین همایش ملی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری توسط شهرداری با مشارکت ستاد کشوری انجمن مددکاری ایران، شرکت مادر تخصصی بهسازی و عمران شهری، وزارت راه و شهرسازی، موسسه اسکان غیر رسمی سازمان ملل، دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها، انجمن‌ها و نهادهای ملی فعال در مسائل اجتماعی، اسفندماه سال جاری در سبزوار برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری نخستین همایش ملی توانمند سازی سکونتگاه‌های غیر رسمی در توانمندسازی معیشت و کارآفرینی، ظرفیت سازی در نهادهای دولتی در استفاده از شیوه‌های مشارکتی و در برنامه ریزی و اجرای طرح‌ها، طرح راهبردی توسعه شهری (CDS)، ظرفیت سازی درجه‌داری‌ها در تدوین نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی برای عرضه و تقاضای زمین شهری و تقویت و توسعه شهری می‌تواند موثر باشد.

رئیس اداره سکونتگاه‌های غیررسمی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت :عمده‌ترین محورهای همایش ملی توانمند سازی سکونتگاه‌های غیر رسمی شامل؛ روش‌های کارآمد مداخله در بافت‌های قدیمی، میانی و سکونتگاه‌های غیر رسمی شهری، روش‌های پیشگیری و پیش نگری از ایجاد و توسعه سکونتگاه‌های غیر رسمی و بررسی تجارب جهانی و ملی بهسازی و توانمند سازی بافت‌ها است.

وی، هدف از اجرای این همایش را رسیدگی به محلات نابسامان و سکونت گاه‌های غیررسمی در حاشیه‌ی شهر است که به صورت خود رو و خارج از برنامه‌های توسعه‌ی شهر شکل خواهد گرفت.
این مسوول اضافه کرد: عمده‌ترین کارکرد جهت سامان دهی و سکونت گاه‌های غیررسمی تأمین خدمات عمومی و ارایه‌ی الگوی ساخت متناسب با توان مالی گروه‌های کم‌درآمد و یا مهاجرت در این گونه بافت‌ها است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.