کد خبر : 9546
دیدگاه‌ها برای ورود شهرداری به بازآفرینی بافت های تاریخی و فرسوده سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 31 مرداد 1394 - 17:13
-

ورود شهرداری به بازآفرینی بافت های تاریخی و فرسوده سبزوار

سبزواریان: مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار از آغاز بسترسازی بافت های تاریخی و میانی(فرسوده) شهر سبزوار برای بازآفرینی خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، مهدی برزویی با بیان اینکه اقدامات اولیه برای بسترسازی این بافت ها توسط شهرداری علاوه بر بازآفرینی سکونتگاه های غیررسمی صورت گرفته است، گفت: در این اقدام،

سبزواریان: مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار از آغاز بسترسازی بافت های تاریخی و میانی(فرسوده) شهر سبزوار برای بازآفرینی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، مهدی برزویی با بیان اینکه اقدامات اولیه برای بسترسازی این بافت ها توسط شهرداری علاوه بر بازآفرینی سکونتگاه های غیررسمی صورت گرفته است، گفت: در این اقدام، ۷ طرح بزرگ امیریه، امامزاده شعیب(ع)، باغ بازار، جداره سازی خیابان بیهق، پیاده روسازی خیابان شریعتمداری، بهسازی کوی های گل افشانی و گلستان قرار گرفته اند.

وی افزود: بسترسازی های لام برای برخی از این طرح ها همچون امیریه وارد فاز عملیات اجرایی شده و برخی نیز در حال ورود به انجام هستند.

برزویی تصریح کرد: با ورود به دو حوزه بافت های تاریخی و میانی(فرسوده) در سال جاری این بافت ها رنگ و بوی اجرایی جدیدی به خود خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهر سبزوار همچنین از برگزاری همایشی با عنوان “ بازآفرینی بافت های تاریخی شهر سبزوار“ در نیمه دوم سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در این راستا بنا داریم از حوزه مباحث نظری به بافت تاریخی سبزواربرای انجام اقدامات مناسب ورود پیدا کنیم.

او همچنین به رویکرد مهم سازمان بهسازی و نوسازی سبزوار در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: از بین ۳ روستا شهر سبزوار که در سال های گذشته به این شهر الحاق شده اند “ منطقه صالح آباد“ به عنوان پنجمین بافت با همکاری مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار وارد مداخله برای بازآفرینی مورد نظر می شود.

وی گفت: در تلاش هستیم با انجام اقدامات به صورت عملی نه شعاری پیشگامی سبزوار را با همگامی و همدلی شهروندان و کنشگران این حوزه به عنوان یک شهر در بازآفرینی نشان دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.