کد خبر : 7886
دیدگاه‌ها برای برگزاری نخستین جشنواره بازیافت در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 - 7:31
-

برگزاری نخستین جشنواره بازیافت در سبزوار

سبزواریان: معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار از برگزاری نخستین جشنواره بازیافت شهرداری سبزوار با عنوان” بازیافت در شهر زندگی” در این شهر خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، فرشید دولت آبادی افزود: این جشنواره که توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری برگزار خواهد شد یازدهم تیرماه سال جاری قرعه کشی می شود و

سبزواریان: معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار از برگزاری نخستین جشنواره بازیافت شهرداری سبزوار با عنوان” بازیافت در شهر زندگی” در این شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، فرشید دولت آبادی افزود: این جشنواره که توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری برگزار خواهد شد یازدهم تیرماه سال جاری قرعه کشی می شود و در مرحله نخست دارای جوایزی به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال و ۳ جایزه نقدی به ارزش ۳۰ میلیون ریال می باشد.

وی در ادامه به بیان مطالبی در خصوص بازیافت پرداخت و صرفه‌جویی در مصرف مواد خام، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و نیاز به فضای کمتر برای دفن زباله، مواد قابل بازیافت را از فواید مهم بازیافت زباله برای محیط زیست برشمرد.

دولت آبادی شیشه، کاغذ، پلاستیک و انواع فلزات را از بهترین مواد برای بازیافت بیان کرد و با بیان اینکه برای تولید یک تن کاغذ نیاز به قطع ۱۷ اصله درخت بالغ است، تصریح کرد: اگر هر شخص کاغذهای باطله خود را در طول یک سال جمع آوری کند معادل ۵/۱ اصله درخت می‌شود و اگر همه ما ایرانیان این کار را انجام دهیم از قطع شدن ۱۰۰ میلیون درخت در طول یک سال جلوگیری کرده‌ایم.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار همچنین با اظهار اینکه پلاستیک‌ها از نفت که منبعی تمام‌شدنی است تهیه شده ولی به علت غیرقابل تجزیه بودن از زباله‌های پایدار و آلوده‌کننده محیط زیست محسوب می‌شود، اظهار داشت: ۳۰درصد از پلاستیک‌های تولید شده در بسته‌بندی به کار می‌روند چه خوب است از کیسه‌های پلاستیک خشک و غیرآلوده چندین بار استفاده کنیم و در پایان هم برای جمع‌آوری زباله‌هایمان از آنها استفاده کنیم.

دولت ابادی با بیان اینکه بطری شیشه‌ای را که امروز دور می‌اندازیم تا هزار سال دیگر هم به صورت زباله در روی زمین باقی می‌ماند، خاطرنشان کرد: برای تولید شیشه باید مقدار زیادی شن و ماسه از زمین استخراج شود که این کار نیاز به مصرف مقدار زیادی انرژی و آب دارد.

وی ادامه داد: بازیافت شیشه سبب جلوگیری از حفاری‌های جدید در معادن شن و ماسه ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و آب می‌شود از طرف دیگر نیاز به فضای کمتری برای دفن زباله‌های شیشه‌ای است.

دولت آبادی گفت: بعضی از زباله‌های تولید شده در خانه‌ها از مواد بسیار خطرناک به شمار می‌آیند مانند باطری‌های مختلف، لامپ‌های مهتابی و جیوه‌ای، لوازم الکتریکی این وسایل دارای مواد خطرناکی هستند که سلامت ما و محیط زیست را تهدید می‌کند چه خوب است از لوازم خانگی یا اسباب‌بازی های باطری‌دار کمتر استفاده کنیم.

لازم به توضیح است که سبزوار جزو ۱۰ شهر پاک ایران است و اخیرا در چهارمین نمایشگاه بین المللی جامع مدیریریت شهری در تهران در حوزه محسط زیست و بهداشت شهری حائز رتبه برتر کشور شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.