کد خبر : 9261
دیدگاه‌ها برای تسهیلات پرداختی به مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای در سبزوار کافی نیست بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مرداد 1394 - 18:04
-

تسهیلات پرداختی به مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای در سبزوار کافی نیست

سبزواریان: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای سبزوار گفت: تسهیلات پرداختی به مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای در سبزوار کافی نیست. محمد رضا موسوی در گفت‌وگو با فارس، با تأکید بر اینکه تسهیلات پرداختی به مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای کافی نیست، اظهار داشت: برای هر یک از مهارت‌آموزان تنها ۳ میلیون تومان پرداخت می‌کنیم که این

fanni-herfei01سبزواریان: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای سبزوار گفت: تسهیلات پرداختی به مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای در سبزوار کافی نیست.

محمد رضا موسوی در گفت‌وگو با فارس، با تأکید بر اینکه تسهیلات پرداختی به مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای کافی نیست، اظهار داشت: برای هر یک از مهارت‌آموزان تنها ۳ میلیون تومان پرداخت می‌کنیم که این میزان به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز مهارت‌آموزان نیست و با توجه به تورم نمی‌توان شغلی را با این مبلغ ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته میزان بازپرداختی تسهیلات در حدود ۴ درصد بود، ادامه داد: امروز برای دریافت همین مبلغ ۳ میلیون تومان باید ۲۲ درصد بازپرداخت صورت گیرد که اگر بخواهیم این میزان را درست محاسبه کنیم میزان بازپرداخت به ۲۸ درصد نیز می‌رسد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای سبزوار با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ ۲ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان مهارت فنی و حرفه‌ای در شهرستان پرداخت شده است، تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد مشاغل پایدار به ۷۱ نفر از متقاضیان اشتغال دارای مدرک از فنی و حرفه‌‌ای پرداخت شده و برای محقق شدن یک شغل فرد متقاضی اعتبارات بیشتری با نیاز دارد.

این مسئول با بیان اینکه در ۴ ماهه نخست امسال تعداد ۵۷۷ نفر در دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در دو بخش برادران و خواهران شرکت کرده‌اند، گفت: مهم‌ترین دغدغه‌های ما و مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای مسئله مبلغ پایین تسهیلات است که با آن نمی‌توان شغلی را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های ما در حقیقت تکمیل کننده چرخه تحصیلی دانشجویان و علاقه‌مندان به بازار کار است افزود: ما در سال گذشته با پیگیری‌هایی که داشتیم توانستیم بیش از ۵۷۵ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برگزار کنیم که در سطح خراسان رضوی رتبه برتر در این زمینه نیز به ما داده شد.

موسوی با بیان اینکه امروز دولت توجه ویژه‌ای به بخش مشاغل زودبازده و کارآفرینی دارد، خواستار توجه بیشتر به بحث پرداخت تسهیلات به مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.