کد خبر : 9971
دیدگاه‌ها برای سه درصد از جمعیت شهرستان جوین عضو کتابخانه ها هستند بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 شهریور 1394 - 17:57
-

سه درصد از جمعیت شهرستان جوین عضو کتابخانه ها هستند

سبزواریان: رئیس اداره کتابخانه های عمومی جوین گفت : تنها سه درصد از جمعیت ۵۴ هزار نفری این شهرستان عضو کتابخانه ها هستند . عصمت غلامی در گفت وگو با ایرنا افزود: هم اکنون یکهزار و ۹۰۰ نفر عضو کتابخانه های شهرستان جوین هستند. وی با اشاره به وجود دو کتابخانه عمومی نهادی و دو

ketabkhane01سبزواریان: رئیس اداره کتابخانه های عمومی جوین گفت : تنها سه درصد از جمعیت ۵۴ هزار نفری این شهرستان عضو کتابخانه ها هستند .

عصمت غلامی در گفت وگو با ایرنا افزود: هم اکنون یکهزار و ۹۰۰ نفر عضو کتابخانه های شهرستان جوین هستند.

وی با اشاره به وجود دو کتابخانه عمومی نهادی و دو کتابخانه مشارکتی در جوین اظهار کرد : یک کتابخانه عمومی دیگر نیز تا بهمن ماه امسال در این شهرستان راه اندازی می شود .

وی بر ترویج فرهنگ مطالعه کتابخوانی در روستاها تاکید کرد و گفت : برای ایجاد کتابخانه های مشارکتی جدید در روستاهای این شهرستان آمادگی لازم وجود دارد.

غلامی با تاکید بر ارتقای سرانه مطالعه و عضویت مردم در کتابخانه ها افزود : این مهم نیازمند برنامه ریزی ، همکاری و تعامل همه دستگاههای اجرایی است .

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین گفت : کتابخوانی از نیازهای ضروری جامعه بوده و همگان باید ترویج این فرهنگ را وظیفه خود بدانند .

غلامی خواستار همکاری بیشتر آموزش و پرورش ، نهادهای فرهنگی ، دهیاری ها و سایر دستگاههای اجرایی برای ارتقا شاخص سرانه عضویت و مطالعه با اداره کتابخانه ها شد .

وی افزود: مهدهای کودک و مدارس از مهمترین پایگاههای فرهنگی است که با ایجاد بسترهای لازم در آنها می توان به توسعه فرهنگ کتابخوانی کمک شایانی کرد.

وی با بیان اینکه کاهش سرانه مفید مطالعه یک اخطار بزرگ در زمینه فرهنگی است که باید به آن توجه ویژه کرد افزود : همه دستگاه های اجرایی با همکاری دستگاه های فرهنگی و آموزشی بایستی بستری آماده کنیم که سرانه مطالعه در شهرستان را با ارائه راهکارها و برنامه ارتقا یابد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.