تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 18:09
-

چشم و دلم روشن این چه کاریه؟

اگر دوستان از «جهادِ تبیین» مایه می‌گذارند باید بدانند که «جهاد» یعنی برای رضای خدا کاری سخت را انجام دادن! پول کلان گرفتن و کار کردن را چه کسی بلد نیست؟

عنوانِ مطلب، بخشِ اولی از آهنگِ مشهوری است که این روز‌ها تمام فضای مجازی را فراگرفته است. این آهنگ شاد است اما ما با تغییر دادن یک حرف، از آن معنای تلخی استخراج کرده‌ایم. این روز‌ها قراردادی از شهرداری سبزوار در سایتِ قرارداد‌ها، توسط ابوالفضل لعل بهادر (نویسنده و فعال اجتماعی شناخته شده) کشف شده که ذهنِ اهالی رسانه را حسابی به خود مشغول کرده است: یک شرکت برای ۶ ماه فعالیت روابط‌عمومی در شهرداری سبزوار، مبالغی تا سقف ۷۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کند!

البته این قرارداد جزئیاتی دارد و مشکلاتی که در مطالبِ مختلف به آن‌ها اشاره شده است. برای آن‌که حرفِ تکراری نزنیم، بهتر است دعوت کنیم به چند مورد پاسخ داده شود:

۱) چرا همان گروهی که برای فلان جناح و افراد تبلیغ می‌کند، پای قراردادِ چند صد میلیونیِ شهرداری می‌آید؟

۲) شهرداریِ سبزوار اصلاً چه دستاوردی دارد که ۷۰۰ میلیون تومان برای تبیینِ آن لازم باشد؟ خروجی کار روابط‌عمومی چه بوده در این مدت؟

۳) اگر دوستان از «جهادِ تبیین» مایه می‌گذارند باید بدانند که «جهاد» یعنی برای رضای خدا کاری سخت را انجام دادن! پول کلان گرفتن و کار کردن را چه کسی بلد نیست؟

۴) وقتی شهرداری سبزوار تعدادی کارمند روابط عمومی دارد که حقوقِ ماهیانه دریافت می‌کنند، اصلاً چه نیازی به یک شرکتِ بیرونی هست؟ ۶ ماه حقوقِ کارمندان و هزینه تجهیزات را به این مبالغ اضافه کنیم احتمالاً سر از یک میلیارد تومان در می‌آورد: هزینۀ ۶ ماه کار روابط‌عمومی! برای شهرداریِ شهری مثلِ سبزوار، چنین هزینۀ سنگینی لازم است؟

۵) بعضی از بند‌های این قرارداد، خنده‌دار است! مثلاً مبالغی که برای «ادمین» کانال یا پیج در نظر گرفته شده است! تناسبِ مبالغِ دریافتی با سختیِ کار چقدر است؟

۶) آیا چنین فرصتی در اختیار همۀ فعالان این حوزه و شرکت‌ها و مؤسسات هست؟ این مزایده به چه شکلی برگزار شده؟ اطلاع‌رسانیِ آن چطور بوده؟ در کدام روزنامه آگهی شده؟ دیگر رقبا چطور باید باخبر می‌شده‌اند؟

به صورت خلاصه باید از شهردارِ انقلابی جوانِ سبزوار و یارانِ جوانش پرسید که این چه کاری است؟ این چه قراردادی است؟ به قول همان آهنگ: چشم و دلمان روشن! شهرداری که در ماه‌های گذشته، برای پرداختِ حقوقِ کارکنانش درمانده بود، چطور در چنین موردی، این‌طور بذل و بخشش می‌کند؟

در پایان این نکته را یادآوری کنیم که «شفاف‌سازی» چقدر ارزشمند است. همیشه تأکید داشته‌ایم که نیاز است دیگر دستگاه‌ها (مانند دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، حکیم سبزوار و آزاد، فرمانداری‌ها، صمت، آبفا، راهداری و… ) نیز مانند شهرداری، قرارداد‌ها و فیش‌های حقوقی مدیران را منتشر کنند. مردم نباید در این مواردِ مهم غریبه فرض شوند و ما باید از چنین مبالغ و قرارداد‌هایی سر در بیاوریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.