کد خبر : 8629
دیدگاه‌ها برای مراجعه ۳ هزار سبزواری به پایگاه‌ انتقال خون بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تیر 1394 - 23:07
-

مراجعه ۳ هزار سبزواری به پایگاه‌ انتقال خون

سبزواریان: رئیس پایگاه انتقال خون سبزوار از مراجعه بیش از ۳ هزار سبزواری از ابتدای امسال به پایگاه انتقال خون این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، پرستو جمیلی صبح امروز در مراسم تجلیل از اهداکنندگان مستمر خون و اهداکنندگان عضو در سبزوار با اشاره به اینکه اهدای خون در حقیقت نوعی اهدای زندگی

ehda-khonسبزواریان: رئیس پایگاه انتقال خون سبزوار از مراجعه بیش از ۳ هزار سبزواری از ابتدای امسال به پایگاه انتقال خون این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پرستو جمیلی صبح امروز در مراسم تجلیل از اهداکنندگان مستمر خون و اهداکنندگان عضو در سبزوار با اشاره به اینکه اهدای خون در حقیقت نوعی اهدای زندگی و کمک به هم نوع است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار و ۹۵۴ نفر به پایگاه انتقال خون سبزوار مراجعه کردند که از این تعداد ۳ هزار و ۲۸۶ نفر موفق به اهدای خون خود شدند.

وی با بیان اینکه تعداد اهداکنندگان خون در سه ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته دارای رشد ۳ درصدی بوده است، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در شهرستان افزایش تعداد مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است چون در غیر این صورت این مسئله در آینده پایگاه انتقال خون سبزوار را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

جمیلی با بیان اینکه با افتتاح بخش‌های جدید در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه تامین خون مورد نیاز بیماران در اولویت قرار می‌گیرد، اعلام کرد: پایگاه فعلی انتقال خون سبزوار نمی‌تواند پاسخگوی این حجم درخواست‌ها هم در بخش فرآوری و هم در بخش خون‌گیری باشد که در این زمینه نیازمند مساعدت بیشتر مسئولان و تامین اعتبارات برای ساخت هر چه سریعتر پایگاه جدید در شهرستان هستیم.

رئیس پایگاه انتقال خون سبزوار افزود: زمین پایگاه تامین شده و اعتباراتی نیز برای ساخت آن در نظر گرفته شده که ما در انتظار اختصاص این اعتبارات هستیم.

وی با اشاره به شناسایی ۱۱ نفر از اهداکنندگان مستمر خون بالای ۵۰ بار در شهرستان افزود: این افراد دارای کارت نقره‌ای هستند و برخی از آنها نیز تا سقف ۸۰ بار خون اهدا کرده و در همه مواردی که بیماران ما نیاز به خون دارند در کنار ما هستند که این امر جای تقدیر و قدردانی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.