تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آذر 1393 - 16:11
-

نمایشگاه کتاب و یک اتفاق خوب

سبزواریان.کام: روز یکشنبه دوم آذرماه نود و سه مصادف با زادروز دکتر علی شریعتی، اندیشمند تأثیرگذار و جریان ساز معاصر، نمایشگاه کتابی با همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری، شورای اسلامی و نهاد عمومی کتابخانه‌ها در سالن جدید کتابخانه ناوی افتتاح شد. آقای مهدی مقصودی عضو شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و آقای فتاحی پیشکسوت

namayeshgah-ketab12سبزواریان.کام: روز یکشنبه دوم آذرماه نود و سه مصادف با زادروز دکتر علی شریعتی، اندیشمند تأثیرگذار و جریان ساز معاصر، نمایشگاه کتابی با همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری، شورای اسلامی و نهاد عمومی کتابخانه‌ها در سالن جدید کتابخانه ناوی افتتاح شد.

آقای مهدی مقصودی عضو شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و آقای فتاحی پیشکسوت فرهنگی سخرانان افتتاحیه، با تمجید از مشاهیر سبزوار و تأکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی، بر گسترش فضاهای فرهنگی و علمی شهر سبزوار و تجلیل از مشاهیر و استمرار فعالیت‌های فرهنگی تأکید نمودند.

این اتفاق خوب و مبارک را به فال نیک گرفته و چند نکته قابل دقت را بیان می نماییم:

  1. گرچه در مراسم افتتاحیه یادی از دکتر علی شریعتی شد؛ ولی در آذین‌بندی فضای نمایشگاه که زیبا هم بود، جای تصویر این متفکر سترگ و پدر بزرگوارشان، استاد محمدتقی شریعتی مزینانی به عنوان مشاهیراین دیار خالی بود!
  2. اهدا بن کتاب با تخفیف ۲۰٪ به خریداران کتاب اقدام مفید و ارزشمند فرهنگی-معنوی و صرف بخشی از اعتبارات فرهنگی در جای اصلی خود بود که قابل تقدیر و ستایش است.
  3. نمایشگاه و کتاب‌های عرضه شده از کیفیت مطلوبی برخوردار بود و به قول آقای مقصودی، اولین نمایشگاهی بود که کتاب های زرد نداشت؛ چیدمان مناسب و کتاب‌های جدید هم از ویژگی‌های نمایشگاه بود.
  4. نمایشگاه مورد استقبال خوب شهروندان قرار گرفته و فروش آن خوب بوده و نشان می‌دهد که علی‌رغم برخی نامهربانی‌ها و کم لطفی‌ها در حوزه کتاب خوانی و نشر، مردم باز هم از کارهای خوب استقبال می‌نمایند و ترویج و تبلیغ کتاب و کتابخوانی به گسترش این عادت خوب معنوی و فرهنگی کمک فراوان می‌نماید.
  5. این مطلب جهت اطلاع‌رسانی نگاشته شد تا در فرصت باقیمانده (ظاهراً تا پنجشنبه) مردم خوب و همشهریان مقیم ما به بازدید نمایشگاه رفته و با خریدن کتاب باعث دلگرمی عرضه کنندگان (انتشارات امید مهر) و استمرار این حرکت فرهنگی در آینده شوند.

کتاب‌های نمایشگاه با تخفیف حدود ۴۰٪ عرضه می‌شود و شامل حوزه‌های روان‌شناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، فلسفه، مذهبی، ادبیات کلاسیک و معاصر، رمان، داستان و کودکان می‌باشد.

سید جلال سیدان ۱۳۹۳/۹/۹

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس چهارشنبه , ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷

چندی از مقصودی تعریف منه شما؟؟؟

ناشناس چهارشنبه , ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹

چی،مگه ناراحتی؟

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰:۱۷

زیاد در اسامی گیر نکنید.مهم نیست که کی مقدمات کار را فراهم آورده،مهم اینه که واقعا نمایشگاه فوق العاده و بی نظیری بود.

نظرات بسته شده است.