تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 8:44
-

مهدی مقصودی

یارانی که یار نماندند

این دوره خبری از آن انسجام و یکپارچگی نبود و حتی یک پوستر مشترک از لیست یاران انقلاب منتشر نشد …

«یاران انقلاب» نام مجموعه‌ای است که خودش هم اعتراف می‌کند مجوزی برای فعالیت ندارد اما دو انتخابات اخیر، گسترده‌ترین شبکه تبلیغات را در حوزه انتخابیه شکل داده است.

دوره پیش و با شعار «اتحاد» دو نامزد به عنوان لیست یاران به مردم معرفی شدند و در شرایط خاص آن انتخابات موفق شدند بیشترین آرا را کسب کنند.‌ پوسترهای مشترک، سخنرانی‌ها و برنامه‌های مشترک میان این دو نامزد، تصویری از اتحاد را به مردم نمایش می‌داد.

بعد از انتخابات اما به تدریج تصاویر، جلسات و نشست‌های مشترک کم شد تا اینکه در عمل اختلافات واضحی میان این دو نفر دیده شد. در انتخابات فعلی نیز مجدد در مجمع یاران انقلاب، همین دو شخص رأی آوردند.

این دوره خبری از آن انسجام و یکپارچگی نبود و حتی یک پوستر مشترک از لیست یاران انقلاب منتشر نشد! بیانیه‌های عجیب و مستقلی تحت عنوان «یاران انقلاب داورزن» یا «یاران انقلاب جوین» و مانند آن نیز منتشر شد که حکایت از اختلافات جدی میان یاران انقلاب می‌دادند.

واقعیت این است که اتحاد کوتاه‌مدت و این سطح از هم گسیختگی یک مجموعه، محصول کار سیاسی بی‌ریشه است! یاران انقلاب در دوران اضمحلال احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب و در میدان بی‌رقیب، ادای آن روش‌ها را در آورد، در حالی که در تحزب و رویکرد تشکل‌محور ریشه‌ای نداشت! به همین دلیل هم به این زودی از آن اتحاد، صرفاً یک نام باقی ماند!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.