کد خبر : 9966
دیدگاه‌ها برای کتاب قرآن پژوهان سبزوار منتشر شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 شهریور 1394 - 17:46
-

کتاب قرآن پژوهان سبزوار منتشر شد

مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار از انتشار کتاب قرآن پژوهان در سبزوار خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمد اختریان افزود: قرآن پژوهان سبزوار عنوان کتابی است که به تازگی در حیطه قرآن پژوهان شهرستانی به چاپ رسیده با تلاش های حسین جوان مهر کارشناس علوم قرآنی تهیه و تالیف شده است.

مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار از انتشار کتاب قرآن پژوهان در سبزوار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمد اختریان افزود: قرآن پژوهان سبزوار عنوان کتابی است که به تازگی در حیطه قرآن پژوهان شهرستانی به چاپ رسیده با تلاش های حسین جوان مهر کارشناس علوم قرآنی تهیه و تالیف شده است.

وی اظهار داشت: این کتاب در ۱۵۷ صفحه ، در تیراژ ۲ هزار نسخه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی شهر، اداره فرهنگی هنری شهرداری و موسسه فرهنگی قرآن و عترت صراط نور سبزوار چندی پیش به چاپ رسید.

اختریان خاطر نشان کرد: در این کتاب احوال و آثار قرآن پژوهان سبزوار که اثر یا آثاری در زمینه علوم و معارف قرآن، تفسیر دارند و یا آثارشان مشحون از تفسیر کلام الهی است، به ترتیب از قرن چهارم تا دوره معاصر معرفی شده اند.

مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار با بیان اینکه این اثر نخستین کتاب در حیطه قرآن پژوهان شهرستانی است که به طور مستقل به چاپ رسیده است، اضافه کرد: پیش از این در حیطه استانی کتاب های قرآن پژوهان استان های همدان، قزوین و آذربایجان غربی چاپ و منتشر شده است.

تدوین شرح حال نسبتا جامع و کاملی از ۴۰ قرآن پژوه سبزوار و معرفی آثارشان، یادآوری خطاها و اشتباهات شرح حال نگاران و نویسندگان درباره قرآن پژوهان سبزوار و یا آثارشان، وجود راهنمایی مناسب برای پژوهشگران علوم قرآنی و سایر محققان و پژوهشگران، شناخت نقاط قوت آثار قرآنی قرآن پژوهان سبزوار و یا نقاط ضعف آنان از معرفی نسخه های خطی قرآنی که در صورت شناسایی اصل نسخه، تصحیح و چاپ می توان انها را در اختیار محققان گذاشت و ایجاد انگیزه در زمینه نگارش آثار ارزشمند قرآنی در بین محققان، به ویژه طلاب و دانشجویان علوم قرآنی را از جمله ویژگی های این اثر بیان کرد.

اختریان ابراز امیدواری کرد: این اثر بتواند گامی مفید و موثر در معرفی چهره های قرآنی دیار سربداران باشد و مردم مسلمان این مرز و بوم با الگو گرفتن از این چهره های نورانی بیشتر با قرآن و عترت آشنا شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.