کد خبر : 31019
دیدگاه‌ها برای افزون بر ۵ هزار تن گیاه دارویی در داورزن خراسان رضوی تولید شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 فروردین 1401 - 14:59
-

افزون بر ۵ هزار تن گیاه دارویی در داورزن خراسان رضوی تولید شد

 مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: ۱۷ گونه گیاه دارویی در این شهرستان خراسان رضوی کشت می‌شود که سال گذشته از کشتزارهای این حوزه پنج هزارو ۱۷۴ تن محصول برداشت و روانه بازار شده است. علیرضا دلبری اظهار داشت: داورزن قطب کشت و تولید گیاهان دارویی در خراسان رضوی است و وسعت کشتزارهای گیاهان دارویی این

 مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: ۱۷ گونه گیاه دارویی در این شهرستان خراسان رضوی کشت می‌شود که سال گذشته از کشتزارهای این حوزه پنج هزارو ۱۷۴ تن محصول برداشت و روانه بازار شده است.

علیرضا دلبری اظهار داشت: داورزن قطب کشت و تولید گیاهان دارویی در خراسان رضوی است و وسعت کشتزارهای گیاهان دارویی این شهرستان به سه هزار و ۱۶۲ هکتار می‌رسد.

وی افزود: فلفل، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خار شتر عمده‌ترین گیاهان دارویی کشت شده در شهرستان داورزن است.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: با توجه به آب هوای کویری منطقه داورزن، افزایش کشت و تولید گیاهان دارویی در دستور کار قرار دارد و از سویی اقلیم خاص منطقه سبب شده گیاهان دارویی آن افشره (اسانس) و کیفیت بالایی داشته باشند.

وی افزود: خام فروشی تولیدات کشاورزی بویژه گیاهان دارویی سبب شده سود کشاورزان عاید دلالان شود که برای جلوگیری از این پدیده راه‌اندازی کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی اهمیت بسیار دارد.

حدود چهار هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری و دامپروری داورزن فعالیت دارند.

این شهرستان دارای ۲۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی شامل ۱۷ هزار هکتار کشتزار و سه هزار هکتار باغ است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.