کد خبر : 30542
دیدگاه‌ها برای اقدام راهبردی مجلس، قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی را بالا برد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 - 19:15
-

اقدام راهبردی مجلس، قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی را بالا برد

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار گفت: نقش اقدام راهبردی مجلس در مذاکرات هسته‌ای بسیار موثر است و قدرت چانه‌زنی تیم مذاکره کننده را در مذاکرات پیش‌رو افزایش داده است. بهروز محبی نجم‌آبادی در نشست خبری افزود: قانون اقدام راهبردی یکی از اقدمات بی‌بدیل و شاخص مجلس یازدهم و به نوعی راهبردی برای لغو تحریم‌ها بوده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار گفت: نقش اقدام راهبردی مجلس در مذاکرات هسته‌ای بسیار موثر است و قدرت چانه‌زنی تیم مذاکره کننده را در مذاکرات پیش‌رو افزایش داده است.

بهروز محبی نجم‌آبادی در نشست خبری افزود: قانون اقدام راهبردی یکی از اقدمات بی‌بدیل و شاخص مجلس یازدهم و به نوعی راهبردی برای لغو تحریم‌ها بوده است.

وی اظهار داشت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی در مذاکرات وین در موضع برتری قرار دارد و امکان دستیابی به توافق هسته ای وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع حذف ارز ترجیحی گفت: مسئله مهم در این موضوع که باید از سوی دولت مورد توجه قرار گیرد، تامین منافع مردم است.

وی اظهار داشت: در شرایط اقتصادی کنونی، حذف ارز ترجیحی به یکباره به مصلحت نیست و در صورت تحقق، این موضوع باید به تدریج باشد و صرفا در موضوع دارو و برخی تجهیزات اساسی اجرا نشود.

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد همچنین گفت: طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از دیگر اقدمات موثر مجلس بوده که منجر به بهبود شرایط کسب و کار و رونق اقتصادی می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به  اهمیت ارتقای زیر ساخت‌های اقتصادی در منطقه غرب خراسان رضوی اظهار داشت: در این راستا با اقدامات بنیادین زمینه‌های لازم برای جهش اقتصادی در منطقه فراهم شده است.

محبی نجم‌آبادی افزود: مجوز احداث کارخانه فولاد در سبزوار، افزایش ظرفیت ماشین‌های الکتریکی جمکو ، توسعه کارخانه تولید کابل خودرو  سبزوار و انعقاد تفاهمنامه با شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ۱۵ مگاوات برق برای شهرک‌های صنعتی سبزوار برخی از این موارد بوده است.

وی ادامه داد: همچنین با هدف رفع محرومیت‌زدایی ۸۵۰ میلیارد ریال برای این منطقه اختصاص یافت که این اقدام ارزشمند در تقویت زیرساخت‌ها و گره گشایی مشکلات موثر است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  گفت: ۲  طرح جاده سلطان آباد – شفیع آباد و پژوهشگاه سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی پروژه های جدیدی هستند و در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌‌های سبزوار گفت:  به منظور تسریع طرح راه آهن سبزوار علاوه بر پیگیری از طریق سازمان برنامه و بودجه از ابزارهای دیگری همچون ماده ۵۶   اقدام شده که این پروژه به نتیجه برسد.

 وی در پاسخ به سوالی درباره ورود نمایندگان در موضوع انتصابات نیز گفت: دخالت نمایندگان در این موضوع کار درستی نیست اما درباره انتصابات نظر مشورتی نمایندگان هم گرفته می‌شود اما مسئله مهم با توجه به جایگاه نظارتی نمایندگان، رصد و ارزیابی عملکرد مدیران است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.