کد خبر : 3322
دیدگاه‌ها برای باسواد نگه داشتن افراد جامعه،‌ مهم تر از باسواد کردن آنهاست بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1393 - 18:22
-

باسواد نگه داشتن افراد جامعه،‌ مهم تر از باسواد کردن آنهاست

سبزواریان.کام: معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار در جمع آموزشگران دوره های سوادآموزی، تحکیم و انتقال ادارات سوادآموزی قطب شهید فرومندی که در محل جوانسرای اسرار گرد هم آمده بودند گفت: سواد آموزی؛ یکی از جدی ترین موضوعات کشورهای توسعه یافته ی دنیاست و زمانی که سطح سواد جامعه ای ارتقا می یابد؛

savadamozi-01سبزواریان.کام: معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار در جمع آموزشگران دوره های سوادآموزی، تحکیم و انتقال ادارات سوادآموزی قطب شهید فرومندی که در محل جوانسرای اسرار گرد هم آمده بودند گفت: سواد آموزی؛ یکی از جدی ترین موضوعات کشورهای توسعه یافته ی دنیاست و زمانی که سطح سواد جامعه ای ارتقا می یابد؛ آن کشور، جایگاه وی‍ژه ای در سطح بین الملل به خود اختصاص می دهد.

دکتر مرتضی بینش افزود: امروزه سواد آموزی پدیده ای مهم بوده و به عنوان یک تخصص مطرح است که به همین منظور در سطوح تحصیلات عالی رشته ای تحت عنوان آموزش بزرگسالان مطرح است، بنابراین سوادآموزی موضوعی کاملاً علمی و آکادمیک است.

وی ضمن بیان این نکته که باسواد نگه داشتن افراد جامعه، مهم تر از باسواد کردن آنهاست خاطر نشان کرد: اگر چه خواندن و نوشتن لازم است اما استفاده ی بهینه ی افراد از سواد در عرصه های مختلف زندگی اهمیت بیش تری دارد.

وی یادآوری نمود: با ارتقای سطح سواد جامعه، تربیت فرزندان و انسان های فرهیخته و شهروند مطلوب بودن میزان ناهنجاری های اجتماعی کاهش می یابد.

وی تأکید نمود: بهداشت و ارتباط مناسب با فرزندان، جامعه، سیاست و مشارکت اجتماعی موضوعاتی است که در سوادآموزی اهمیت دارد و باید نسبت به آن ها همت گماشت.

وی گفت: دانش آموزانی که به هر دلیل از مسیر تحصیل دور مانده اند؛ عملاً وارد مسیری می شوند که خود به خود جامعه را به سمت نزول سوق می دهند.

وی ضمن تعریف جدیدی از سواد افزود: امروزه سطح سواد فقط منحصر به خواندن و نوشتن و حساب کردن نیست بلکه فراگیری دانش های روز مثل: زبان بین المللی و علوم الکترونیک و کامپیوتر نیز سواد تلقی می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.