کد خبر : 3986
دیدگاه‌ها برای ساخت و سازها در سکونتگاه های غیررسمی کنترل می شود بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آذر 1393 - 9:21
-

ساخت و سازها در سکونتگاه های غیررسمی کنترل می شود

سبزواریان.کام: مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری سبزوار گفت: ساخت و سازها در سکونتگاه های غیر رسمی سبزوار کنترل و ظرفیت جمعیتی به بافت های فرسوده شهری پس از بهسازی و نوسازی هدایت می شود. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، مهدی برزویی با بیان اینکه سبزوار پایلوت اجرای طرح توانمندسازی سکونتگاه

سبزواریان.کام: مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری سبزوار گفت: ساخت و سازها در سکونتگاه های غیر رسمی سبزوار کنترل و ظرفیت جمعیتی به بافت های فرسوده شهری پس از بهسازی و نوسازی هدایت می شود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، مهدی برزویی با بیان اینکه سبزوار پایلوت اجرای طرح توانمندسازی سکونتگاه غیررسمی در کشور است، افزود: دو منطقه حاشیه نشین کال عیدگاه و غرب نیروگاه به عنوان محلات هدف، ظرف مدت ۳ سال توانمند خواهند شد.

وی تصریح کرد: علیرغم انجام این مهم؛ ما از دیگر مناطق حاشیه نشین سبزوار غافل نشده ایم و برای آنها برنامه های مدونی را در دستور کار قرار داده ایم.

برزویی با بیان اینکه پیش نگری و پیشگیری از ایجاد و گسترش سکونتگاههای غیررسمی نیز در دستور کار است، گفت: این موضوع در سند ملی توانمندسازی این سکونتگاه ها که در سال ۸۲ به تصویب هیئت دولت رسید، به صراحت آمده و تاکید شده که هدف فقط ساماندهی وضع موجود نیست، بلکه باید از ایجاد و گسترش سکونتگاه های غیررسمی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه کمیته های زیرساختی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در ستاد سکونتگاه های غیر رسمی سبزوار مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: پیرو مبحث مذکور، در این ستاد کمیته پیشگیری نیز تشکیل شده تا اهم فعالیتش کنترل ساخت و ساز در مناطقی باشد که ما بر آن متمرکز نیستیم.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری سبزوار با اظهار اینکه اعتقاد ما بر این است که پیشگیری و کنترل پیش از درمان مهم است، خاطرنشان کرد: اگر در زمان لازم پیشگیری های لازم صورت بگیرد، قطعا پس از گذشت چند سال با چنین وضعی دوباره مواجه نخواهیم شد.

وی تصریح کرد: به موازات بهسازی و ساماندهی دو منطقه کال عیدگاه و غرب نیروگاه، توجه و کنترل ساخت و سازها در مناطق بافت فرسوده، مناطق الحاقی به شهر، بافت های تاریخی را نیز در برنامه داریم تا در پایان دوره سه ساله دو منطقه پایلوت در طرح ساماندهی، با انفجار جمعیتی و ساخت و سازهای غیر اصولی در آن مواجه نباشیم.

برزویی گفت: ما در تلاش هستیم با بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهر سبزوار که دارای ۱۸۶ هکتار مساحت می باشد، امکان و ظرفیت اسکان جمعیت های جدید را با توجه به مشکلات پیش رو در توسعه فیزیکی شهر داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.