کد خبر : 11909
دیدگاه‌ها برای بزرگترین بلوک طرح امیریه سبزوار گودبرداری آغاز شد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 بهمن 1394 - 20:28
-

بزرگترین بلوک طرح امیریه سبزوار گودبرداری آغاز شد

سبزواریان: با حضور جمعی از مدیران شهری، گودبرداری و تخریب املاک تملک شده مرحله اجرایی فاز دوم بزرگترین بلوک طرح امیریه سبزوار آغاز شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، شهردار سبزوار در حاشیه این مراسم گفت: طرح امیریه بزرگترین طرح شهری غرب خراسان رضوی است که مقدمات آن در دوره شورای سوم تصویب و

سبزواریان: با حضور جمعی از مدیران شهری، گودبرداری و تخریب املاک تملک شده مرحله اجرایی فاز دوم بزرگترین بلوک طرح امیریه سبزوار آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، شهردار سبزوار در حاشیه این مراسم گفت: طرح امیریه بزرگترین طرح شهری غرب خراسان رضوی است که مقدمات آن در دوره شورای سوم تصویب و با اخذ مصوبه از کمیسیون ماده ۵، طراحی و انعقاد قرارداد آن آغاز شد.

دکتر محمد علی طالبی افزود: به دلیل برخی موارد پس از تصویب در کمیسیون ماده ۵ این طرح در در گیرودار بروکراسی های اداری متوقف ماند که خوشبختانه با پیگیری های لازم در دوره شورای چهارم مجددا به جریان افتاد.

وی اظهار داشت: ۷ فروردین ماه ۹۳ نخستین نشست همکاری شهرداری و شورا با مدیران و کارگزاران این طرح آغاز شد که از آن به بعد طرح روند مثبتی خود را طی کرد و در نهایت در خردادماه همان سال با حضور مسدئولان کشوری فاز نخست امیریه با مشارکت ۱۰۰ درصد مردم وارد فاز اجرایی شد.

طالبی با تاکید بر اینکه طرح امیریه با انتشار اوراق مشارکت ۷۰ میلیارد تومانی وارد فاز اجرایی شد، تصریح کرد: خوشبختانه با انجام این مهم روند تامین و پشتوانه منابع مالی فراهم شد.

شهردار سبزوار با بیان اینکه در این طرح ده ها مالک وجود دارد که بعضا حاضر به همکاری با شهرداری نیستند، گفت: در دو هفته گذشته با ابلاغ وزیر کشور این طرح روند جدی تری را در فاز اجرایی به خود گرفت.

او با اظهار اینکه تملک املاک در بلوک ۵ از فاز دوم طرح امیریه با سرعت خوبی در حال انجام است، اضافه کرد: این بلوک بزرگترین و وسیع ترین بلوک امیریه محسوب می شود که کار تملک عرصه املاک آن تا پایان سال انجام می گیرد.

طالبی ادامه داد: در این طرح، ۹۰ هزار متر مکعب خاکبرداری توسط سازمان خدمات موتوری انجام می شود و تا پایان سال سرمایه گذار تعیین تکلیف خواهد شد.

وی گفت: ۴ بلوک از ۵ بلوک امیریه در سال آینده فعال می شود و تنها یک بلوک به دلیل وجود واحدهای مسکونی در فازهای بعد اجرایی می گردد.

شهردار سبزوار تاکید کرد: طرح امیریه به هیچ عنوان از برنامه زمانبندی عقب نیست و از شورای شهر سبزوار انتظار می رود به دلیل نخستین تجربه کاری در زمینه انتشار اوراق و بافت فرسوده یاری گر شهرداری در این زمینه باشند.

کارگزار طرح امیریه نیز با بیان اینکه طرح امیریه یک طرح کم نظیر در غرب استان خراسان رضوی است، گفت: شرایط رکود اقتصادی هم که سایه سنگینی بر ساخت و سازها ، ساختمان سازی و معماری در سال گذشته انداخت نتوانست این طرح را از برنامه ها به عقب براند.

رهنما با اظهار اینکه قرار بود تا اول بهمن ماه سال جاری ۴۰ درصد تملک های املاک بلوک ۵ طرح امیریه صورت بگیرد، بیان کرد: در حال حاضر طبق پرونده های منعقد و بسته شده ۵۳ درصد عرصه طرح تملک شده که خوشبختانه یگ گام برنامه ها را به جلو برده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت خاکبرداری و تملک عرصه املاک طرح به صورت همزمان پیمانکار طرح برای انجام اقدامات اجرایی تجهیز کارگاه خواهد شد.

مدیر سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار نیز گفت: طرح امیریه دارای ۵ فاز است که فاز نخست آن با عنوان اعظمی و فاز دوم بلوک ۵ به نام بازار بزرگ بیهق است که تملک املاک آن از ۳ ماه گذشته شروع شده و از امروز کار تخریب املاک و گودبرداری صورت می گیرد.

مهدی برزویی گفت: گودبرداری این بلوک از طرح امیریه تا پایان سال جاری به طول خواهد انجامید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.