کد خبر : 9375
دیدگاه‌ها برای فروش کامل اوراق مشارکت طرح امیریه بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 17:51
-

فروش کامل اوراق مشارکت طرح امیریه

سبزواریان: مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار از فروش کامل اوراق مشارکت طرح بزرگ امیریه سبزوار خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، مهدی برزویی با اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار در راستای بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد مصوب شهر سبزوار۷۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به موجب مجوز بانک

سبزواریان: مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار از فروش کامل اوراق مشارکت طرح بزرگ امیریه سبزوار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، مهدی برزویی با اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار در راستای بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد مصوب شهر سبزوار۷۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به موجب مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و عاملیت بانک شهر به فروش گذاشته شد که به لطف خداوند متعال در روز دوشنبه نوزدهم مرداد ماه سال جاری به طور کامل به فروش رسید.

وی به توضیحاتی بیشتری در این رابطه پرداخت و اظهار کرد: مجوزهای لازم و طرح اقتصادی، فنی و توجیهی انتشار اوراق مشارکت ۷۰ میلیارد تومانی طرح بزرگ امیریه طی فرآینده ۱۵ ماهه از وزارت کشور، بانک مرکزی، استانداری، سازمان شهرداری و بانک عامل اخذ شد.

برزویی با اظهار اینکه اوراق مشارکت امیریه طی دو مرحله انتشار و توزیع یافت، تصریح کرد: مرحله نخست انتشار این اوراق طی یک روز در ۲۸ اسفندماه سال ۹۳ انجام شد که ۲۰۰ میلیون تومان از آن به فروش رسید و مابقی به مرحله دوم موکول شد.

مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار با اشاره به اینکه مرحله دوم انتشار اوراق از ۱۲ تا ۱۹ مردادماه سال جاری صورت پذیرفت، خاطرنشان کرد: با تلاش همه مدیران شهرداری و شهری سبزوار کل مبلغ اوراق مشارکت امیریه به فروش رسید تا فصلی جدید از عمران و آبادانی برای کهن شهر دیار سربداران آغاز شود.

وی تاکید کرد: فصل دوم اوراق مشارکت امیریه از امروز آغاز شده، تا پایان ۴ سال ادامه خواهد داشت و در پایان هر ۳ ماه سود علی الحساب ۲۱ درصد اوراق مشارکت واریز شود.

برزویی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قرار است این منابع چه شود و برای چه اموری هزینه گردد، افزود: این حساب دارای امین اوراق است، یعنی شرکتی به عنوان امین، با یکسری قوانین، ضوابط و مقررات بر دخل و خرج اوراق و چگونگی صرف منابع رسیدگی خواهد کرد.

وی ادامه داد: این اوراق برای خرید املاک و ساخت امیریه هزینه می شود و شامل اجرای ۵ بلوک تجاری، اداری، مسکونی و گردشگری به انضمام فضاهای خدماتی، فضای سبز و ۳۴ هزار متر پارکینگ در ۳ و ۴ دهم هکتار می شود.

مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار با بیان اینکه احداث ۵ بلوک مذکور از این منابع نیست، افزود: این مبلغ تنها بخشی از هزینه های امیریه را شامل می شود که مابقی اجرای امیریه از منابع و مشارکت های دیگری مانند مشارکت صاحبان املاک، سهام پروژه و… تامین خواهد شد.

برزویی اضافه کرد: هم اکنون در این بافت، املاکی که باید خریداری شود تشکیل پرونده شده، در حال مذاکره به صورت بلوک بلوک هستیم، برخی از مالکان نیز برای اجرای طرح شریک شده اند، در هر صورت ما در حال آماده کردن زمین برای اجرای پروژه هستیم.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ۵ بلوک طرح ، بلوک سرای اعظمی آغاز و سقف دم آن زده شده است.

وی گفت: اگر با برنامه ریزی و مدیریت قوی در زمان و اجرا این مهم انجام شود نوید یک حرکت جدید برای سازندگی شهر با منابع غیر از منابع شهری خواهد بود.

برزویی اوراق مشارکت منبع جدیدی از منابع مالی غیر شهری است که ظرفیت ساخت و ساز و آبادانی را می دهد، اضافه کرد: اوراق مشارکت این امکان را برای شهر سبزوار فراهم کرد تا ما که تاکنون نتوانستیم یک گام در این رابطه با این حجم از منابع مالی برداریم توان مالی خود را برای اجرای طرح های بزرگ شهری افزایش دهیم و بتوانیم برای دیگر امورات شهری پنجره های متعدد، بدون فشار مالی برای شهروندان و بودجه شهری بازکنیم.

وی گفت: تمام تلاش ما در مرحله نخست انتشار، توزیع و فروش اوارق مشارکت امیریه و در مرحله دوم مدیریت بهینه بر مصرف این منابع است که تبدیل به محصول و مجتمعی شود که از گردش ریالی آن اتفاقات جدیدی را ایجاد نماییم.

برزویی گفت: با عقد قرارداد با شرکت تامین سرمایه امید برنده مناقصه پذیره نویسی، بازارگردانی و بازاریابی طرح امیریه این اطمینان به سهامداران این طرح داده می شود تا اگر احیانا هریک از سهامداران از سهام خود صرف نظر کردند این شرکت بتواند هزینه خروجی از حساب را تامین کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.