کد خبر : 9127
دیدگاه‌ها برای ساخت ۳ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 مرداد 1394 - 19:25
-

ساخت ۳ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در سبزوار

سبزواریان: معاون مرکز کنترل و مدیریت حوادث اورژانس ۱۱۵ سبزوار از ساخت ۳ پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس در سطح محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد. به گزارش فارس، سیدمحمد میری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبر این شهرستان با اشاره به ساخت سه پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس در سطح محورهای مواصلاتی

عکس تزئینی است.

عکس تزئینی است.

سبزواریان: معاون مرکز کنترل و مدیریت حوادث اورژانس ۱۱۵ سبزوار از ساخت ۳ پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس در سطح محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش فارس، سیدمحمد میری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبر این شهرستان با اشاره به ساخت سه پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس در سطح محورهای مواصلاتی سبزوار اظهار کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه و برنامه‌ریزی اورژانس کشور این پایگاه‌ها باید در زمان‌بندی مقرر راه‌اندازی می‌شد که متاسفانه به دلیل نبود اعتبارات این پایگاه‌ها احداث نشده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا پنج پایگاه امداد جاده‌ای در شهرستان احداث می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد سه پایگاه در محدوده شهرستان‌های جوین در روستای جزندر، جغتای در روستای نوباغ و خوشاب در روستای نوده و انقلاب احداث می‌شود.

میری با اشاره به اینکه این پایگاه‌ها با ابعاد ۱۰۰ متر زیربنا ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: برای ساخت این پایگاه‌ها اعتباری بالغ بر ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پایگاه‌های امداد جاده‌ای ابراهیم‌آباد و در قدم – بنقن در شهرستان سبزوار در سال آینده راه‌اندازی و احداث می‌شود، اعلام کرد: با احداث این پایگاه‌ها بخش زیادی از نیاز شهرستان در زمینه ارائه خدمات پیش بیمارستانی به زائران بارگاه حضرت رضا(ع) برطرف می‌شود.

معاون مرکز کنترل و مدیریت حوادث سبزوار با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح ترافیک تابستانه گفت: این طرح همزمان با عید سعید فطر آغاز شده که در آن روزانه ۶۰ تکنسین با اورژانس ۱۱۵ همکاری دارند.

میری با اشاره به تشکیل ستاد هدایت در مرکز کنترل و مدیریت حوادث شهرستان سبزوار یادآور شد: در این زمینه دستورالعمل‌های لازم به ستادهای بحران شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی، مراکز پیام در شهرستان‌ها در زمینه اعزام آمبولانس‌ها و آماده‌سازی تجهیزات و استقرار آمبولانس‌ها در زمان‌بندی‌های خاص در حاشیه جاده در راستای آرامش‌بخشی به مسافران و زائران صورت داده شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای و پنج پایگاه اورژانس شهری در راستای ارائه خدمات پیش بیمارستانی در مدت اجرای طرح سطح محورهای مواصلاتی و شهرستان مستقر هستند، گفت: با توجه به وجود فرودگاه در سبزوار و در راستای ارائه خدمات مورد نیاز به زائران حضرت رضا(ع) در فرودگاه، یک تیم امدادی نیز زمان‌های پرواز در این محل مستقر می‌شود.

معاون مرکز کنترل و مدیریت حوادث سبزوار با اشاره استقرار پایگاه اورژانس هوایی در شهرستان اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه، مدیریت سیاسی و اجرایی شهرستان، نمایندگان مجلس مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت و درمان صادر شده و برآورد هزینه‌ها نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در حال رایزنی با چند شرکت خصوصی برای استقرار این نیاز مهم در شهرستان است، گفت: در حال حاضر شرایط اسکان خلبانان، تجهیزات تعمیر و نگهداری، ساخت پدبالگرد در شرف ایجاد و احداث است.

میری افزود: شهرستان سبزوار به دلیل قرارگیری در کریدور شمال – جنوب، شرق – غرب و مجاورت با شهرستان‌های مختلف و تردد سالانه ۲۵ میلیون زائر از این محورها نیاز جدی به احداث این پایگاه امداد هوایی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.