کد خبر : 7785
دیدگاه‌ها برای سال گذشته در طرح های عمرانی اتکایی به بودجه های دولتی نداشتیم بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 15:32
-

سال گذشته در طرح های عمرانی اتکایی به بودجه های دولتی نداشتیم

سبزواریان: شهردار سبزوار گفت: سال گذشته شهرداری برای اجرای طرح های عمرانی در سبزوار اتکایی به بودجه های دولتی نداشت. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمد علی طالبی با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر هر چند شرایط اقتصادی دولت بهبود یافته اما شرایط مطلوب خود را بدست نیاورده است. وی با بیان

سبزواریان: شهردار سبزوار گفت: سال گذشته شهرداری برای اجرای طرح های عمرانی در سبزوار اتکایی به بودجه های دولتی نداشت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمد علی طالبی با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر هر چند شرایط اقتصادی دولت بهبود یافته اما شرایط مطلوب خود را بدست نیاورده است.

وی با بیان اینکه طرح های عمرانی دولت که عموما باعث رونق اقتصادی می شود تقریبا در ۴ سال گذشته یا متوقف بوده یا در حد خیلی ضعیف به حیات خود ادامه داده است، اظهار داشت: طبیعتا وقتی که از بودجه کلان کشور دولت مثلا حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان اسما برای بودجه های عمرانی، در نظر می گیرد و به مطالبات بالای پیمانکاران در سال های قبل از ۹۱ که کار کردند و دولت نتوانسته پرداخت کند اختصاص می دهد.

دکتر طالبی تصریح کرد: به تعبیری باید گفت دولت در ۲ سال گذشته هنوز نتوانسته چرخ طرح های عمرانی را به چرخش دربیاورد اگر اعتباری هم بوده بخش اعظم آن برای پرداخت مطالبات دولت بوده است.

وی ادامه داد: در این هنگام طبیعی است که تزریق منابع مالی به دو شکل ممکن است یا از طریق چاپ اسکناس آن هم بدون پشتوانه و تزریق به حوزه اقتصادی و شاهرگ و مویرگ های اقتصادی جامعه یا از طریق درآمدهای عمومی دولت که اختصاصا از محل دریافت نفت و مالیات تامین می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه نفت از تقریبا ۱۰۰ به ۵۰ دلار کاهش یافته یعنی درآمدهای عمومی دولت که بخش اعظم آن از فروش نفت است دقیقا به نصف کاهش یافته بویژه امسال. چون معمولا وقتی دولت نفت را می فروشد ۶ تا ۱۰ ماه طول می کشد تا از نفتی که فروخته به خزانه واریز شود.

شهردار سبزوار گفت: ما مدتی با ۷۰ تا ۸۰ دلار در اوایل سال ۹۳ نفت را فروختیم الان هر آنچه واریز می شود با نفت ۵۰ دلار است. از این طرف مالیات زمانی رونق دارد که اقتصاد بچرخد، درآمد وجود داشته باشد. مالیات هم بر سود و درآمد است از این طریق هم منابع مالی دولت تامین نمی شود.

دکتر طالبی خاطرنشان کرد: دولت یکسری تعهداتی دارد مثل پرداخت حقوق و یکسری تعهدات دیگر مانند طرح های عمرانی که می تواند کم کند و انجام ندهد پس باز یک حفره بزرگ به نام پرداخت حقوق و امور جاری دولت وجود دارد که هرچه بودجه هم وجود داشته باشد این حفره به سمت خود جذب می کند.

شهردار سبزوار تاکید کرد: در چنین شرایطی طرح های عمرانی ضربه می خورد، اقتصاد با مشکل مواجه و درآمدهای شهرداری ها کاهش می یابد، وقتی اقتصاد، مسکن، صنعت، کشاورزی و بخش خدمات فعال است طبیعتا گردش نقدینگی باعث درآمد می شود.

دکتر طالبی تصریح کرد: دو کلان شهر تهران و مشهد بودجه شهرداری آنان بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است که معادل ۵۰ درصد کل طرح های عمرانی دولت که حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است، می باشد.وقتی اینها متاثر می شود چرخه معدوم می شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایط سختی شهرداری سبزوار سال ۹۳ را بدون فروش یک میلیمتر زمین پشت سر گذاشت، سال ۹۳ نخستین سالی است که شاید در طول تاریخ شهرداری زمینی فروخته نشده و یک میلیمتر کاربری و تراکم نفروخته، درواقع شهرداری نه زمین و نه هوا، نه سقف و نه کف از شهر فروخت.

شهردار سبزوار اضافه کرد: شهرداری سال گذشته یک نفر را تعدیل نکرد بگونه ای که سال قبل بسیاری از شهرداری ها، شهرداری های درجه ۵ و ۶ تا ۱۵۰ نفر نیرو اخراج کردند، اما شهرداری علیرغم نیروهای بازنشته یک نفر را اخراج نکرد.

دکتر طالبی تاکید کرد: سال گذشته آرام ترین سال را از لحاظ مالی، روحی و امنیت شغلی سپری کردیم، سال گذشته کمترین شکایات مردمی را به سازمان بازرسی و کاهش حواشی با ادارات، سازمان ها و ادارات دولتی ونظارتی داشتیم و بی حاشیه ترین سال را از ۱۵ سال گذشته داشتیم.

وی با بیان اینکه عیب بزرگ ما عدم تبلیغات و گزارش کار به مردم است، افزود: این ارامش باعث شد که بسیاری از همکاری های ملی و منطقه ای در سبزوار شکل بگیرد.
شهردار سبزوار با بیان اینکه علیرغم گذراندن یک سال سخت شهرداری را نسبتا با درآمد حلال اداره کردیم، افزود: امسال سال سختی را در پیش نداریم سالی داریم سهل وممتنع، سهل است اگر این روش و رفتار؛ تکرار، تقویت، تعمیق و کیفیت بخشی کنیم و سخت اسا اگر وارد حواشی، حاشیه های بی فایده، تنش ها و گفتگوهای بی ثمر شویم.

وی در ادامه به برخی اقدامات شهرداری همچون کسب رتبه برتر در چهارمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری، کسب مقام نخست ستاد نوروزی و استقبال از بهار شهرداری در استان، کسب رتبه برتر سازمان نوسازی و بهسازی در اجرای طرح ها اشاره کرد.

دکتر طالبی در پایان با بیان اینکه شهرداری با این حجم از نیروی انسانی نیازمند فروشگاه تعاونی مصرف است از پیگیری های لازم برای این مهم خبر داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.