تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 8:40
-

شما که نامتان را نمی‌دانیم!

روز آدم‌هایی که نامشان را نمی‌دانیم و نمی‌شناسیمشان! در میان ما زندگی می‌کنند و ستون تأمین امنیت هر روزه ما هستند …

نیمه شعبان، میلاد منجی بشریت و عید بزرگ شیعیان، در تقویم به نام یک قشر مهم هم نامگذاری شده است: روز و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج)!

روز آدم‌هایی که نامشان را نمی‌دانیم و نمی‌شناسیمشان! در میان ما زندگی می‌کنند و ستون تأمین امنیت هر روزه ما هستند! «تأمین» در کشور ما ارکان متعددی دارد و نیروهای نظامی تا فرمانداری‌ها در شورای تأمین عضویت دارند اما بر کسی پوشیده نیست که رکن اصلی شورای تأمین، وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان هستند!

شورای تأمین مانند دیگر شوراها نیست و تنها مرجعی است جز مجلس که می‌تواند در ابعاد محلی، بر اساس ملاحظات شرایط خاص، قانون تعریف کند! زیرا «امنیت» با کسی شوخی ندارد!

همان‌طور که در زندگی فردی ما «بقا» و «زندگی» خط قرمز است و همه آدم‌ها با هر تنوع فکری، در این نقطه مهم، جدی و بی‌تعارف می‌شوند، در زندگی اجتماعی نیز مسئله «امنیت» خط قرمز نهایی است! ملتی که امنیت ندارد مانند انسانی است که سلامتی ندارد!

اداره اطلاعات، به دلیل ساختارش توان تعامل با رسانه‌ها را ندارد و مثل دیگر ادارات نیست که سفارش رپورتاژ بدهد یا بتواند در عوض تبلیغ فعالیت‌هایش، در جایی دیگر جبران کند! برای همین هم شما نمی‌بینید که تصاویر و مطالبشان در رسانه‌ها فراوان باشد! اما کمترین وظیفه ما – که از مسئولیت خطیر و نتایج فعالیت‌های مثمر این سربازان گمنام باخبریم – این است که قدردانشان باشیم.

مسئولیت این مجموعه، خط سیاسی و دیدگاه مذهبی نمی‌شناسد! این مجموعه «مجبور به کارآمدی» است! چرا که هر اشتباه کوچکی در این مسئله مهم، ممکن است به انفجار بمب یا عملیات ترور یا هر ناامنی در سطح جامعه بینجامد! تصمیم‌ها جدی و لازم‌الاجرا هستند و هزینه لغزش‌ها زیاد است!

با همه این سختی‌ها، باز به تناسب ساختار کارشان، «گمنام» هستند و به خاطر ملاحظات امنیتی حتی گزارش بسیاری از دستاوردهایشان منتشر نمی‌شود! امنیت وقتی که هست به چشم نمی‌آید، اما زمانی که در یک جامعه امنیت از دست رفت، مانند انسانی که جانش در معرض خطر است و همه مسائل را به اولویت‌های بعدی، همه مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دیگر به اولویت‌های بعدی می‌روند!

اگر این سربازان ناشناس و شبکه جمع‌آوری اطلاعات نباشد، با هزاران اسلحه و توپ و تانک هم نمی‌شود جلوی ناامنی را گرفت! ترورها با «اطلاعات» خنثی می‌شوند نه با «تیر و تفنگ»!

خلاصه سخن اینکه: ای هم‌وطنانی که نامتان را نمی‌دانم و جان و زندگی‌تان به پای امنیت ما در خطر است! روز و هفته شما مبارک!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.