کد خبر : 30659
دیدگاه‌ها برای معاون وزیر تعاون: خط اعتباری تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به تعاونی‌ها ابلاغ شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 بهمن 1400 - 17:59
-

معاون وزیر تعاون: خط اعتباری تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به تعاونی‌ها ابلاغ شد

ابلاغ خط اعتباری تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به تعاونی‌ها

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور حمایت از تعاونی‌ها، خط اعتباری تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به تعاونی‌های کشور ابلاغ شده است.

مهدی مسکنی در نشست با مسئولان و تشکل‌های تعاونی شهرستان سبزوار افزود: این خط اعتباری از محل افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و تنظیم سودهای بانکی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این خط اعتباری، سهم  تعاونی‌های مختلف مشخص و با رویکرد حمایت از آنها پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال و کسب درآمد گفت: بخش تعاونی مظلوم واقع شده؛ بطوری‌که بر اساس برنامه ششم توسعه سهم بخش تعاونی‌ها باید ۲۵ درصد باشد اما هم اینک سهم این بخش حدود چهار درصد است.

وی افزود: یکی از مشکلات تعاونی‌های شهرستان سبزوار، عدم همراهی دستگاه‌های دولتی در پرداخت تسهیلات و دشواری ضمانت‌های بانکی است.

مسکنی ادامه داد: همچنین برخی تعاونی‌ها نیاز به کار ریشه‌ای و ترمیمی دارند؛ بطوری‌که بر مبنای مصوبه مجلس تعاونی‌ها مشمول ۲۵ درصد معافیت مالیاتی می‌شوند، در حالی که در مواردی این موضوع محقق نشده است.

وی گفت: همچنین موضوع  روابط کار و سختی مشاغل از دیگر مشکلات بخش تعاونی‌های سبزوار است که از طریق استان و ستاد وزارتخانه پیگیری می‌شود.

در مجموع ۹۶۰ شرکت تعاونی در سبزوار ثبت شده که سرمایه ثبتی اولیه آنها ۱۰۱ میلیارد ریال با عضویت بیش از ۴۱۰ هزار نفر است و از طریق فعالیت این واحدها برای ۱۳ هزار و ۱۷۶ نفر اشتغال ایجاد شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.