کد خبر : 30794
دیدگاه‌ها برای پویش پیشگیری از بیماری تب مالت در جغتای خراسان رضوی برگزار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1400 - 20:17
-

پویش پیشگیری از بیماری تب مالت در جغتای خراسان رضوی برگزار شد

 رئیس هیئت مدیره مجمع خیران سلامت سبزوار گفت: با توجه به مشاهده مواردی از شیوع بیماری تب مالت در شهرستان جغتای واقع در غرب خراسان رضوی، پویش پیشگیری از این بیماری در سطح منطقه برگزار شد. دکتر سعید مهرانپور افزود: پویش پیشگیری از بیماری تب مالت با حضور ۵۰ نفر از استادان و دانشجویان دانشگاه

 رئیس هیئت مدیره مجمع خیران سلامت سبزوار گفت: با توجه به مشاهده مواردی از شیوع بیماری تب مالت در شهرستان جغتای واقع در غرب خراسان رضوی، پویش پیشگیری از این بیماری در سطح منطقه برگزار شد.

دکتر سعید مهرانپور افزود: پویش پیشگیری از بیماری تب مالت با حضور ۵۰ نفر از استادان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در رشته‌های بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای، بهداشت محیط، پرستاری و پزشکی طی ۴ روز در جغتای اجرا شد.

وی اظهار داشت: در این پویش کارشناسان به دو نقطه شهری و بیش از ۴۰ روستای شهرستان جغتای مراجعه کرده  و با گفت و گو با دامداران بصورت چهره به چهره و گروهی آنها را برای مقابله با بیماری تب مالت آگاه کردند.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیران سلامت سبزوار گفت: این پویش با همیاری مجمع خیرین سلامت و با رویکرد آموزش و پیشگیری روستاییان شهر جغتای جهت جلوگیری از شیوع این بیماری برگزار شد.

دکتر سعید مهرانپور ادامه داد: از طریق برپایی این پویش، گروه‌های مختلف سنی در مورد این بیماری آگاهی یافته و آموزش‌های لازم جهت شناخت و پیشگیری تب مالت به آنها ارائه شد.

بیماری تب مالت از مهم‌ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است که می تواند موجب بیماری انسان شود که آموزش چهره به چهره با استفاده از روش‌های نوین و آموزش در باره استفاده از فرآورده‌های لبنی پاستوریزه به کاهش این بیماری کمک می‌کند.

مجمع خیرین سلامت سبزوار به عنوان یک سازمان مردم نهاد، غیرسیاسی و غیرانتفاعی با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیرین سلامت و برنامه ریزی برای بهره‌گیری صحیح از کمک ها، مشارکت‌های مردمی و هدایت کمک‌ها به اولویت‌های ملّی در حوزه سلامت تشکیل شده است.
احداث، تکمیل، ترمیم و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی مورد تأیید وزارت بهداشت، همیاری در اداره و توسعه برنامه‌های مراکز آموزشی، درمانی، تحقیقاتی و پژوهشی. تلاش در جهت احیا و توسعه فرهنگ و سنت‌های اسلامی در زمینه وقف، حبس، وصیت، هبه، قرض الحسنه، خمس و صدقات و ایجاد شرایط لازم برای معرفی طرح‌های مختلف عام المنفعه بهداشتی و درمانی به نیکوکاران جهت تقویت و توسعه این طرح‌ها از عمده وظایف مجمع خیرین سلامت می‌باشد.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با مرکز بهداشتی درمانی و ۱۹۴ خانه بهداشت به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.