کد خبر : 13242
دیدگاه‌ها برای چوپان جوینی بره های قوچ وحشی را از مرگ نجات داد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1396 - 20:25
-

چوپان جوینی بره های قوچ وحشی را از مرگ نجات داد

سبزواریان: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست جوین گفت: یک چوپان با نجات ۲ بره قوچ و میش وحشی از مرگ حتمی، آن‌ها را به اداره حفاظت محیط‌زیست این شهرستان تحویل داد. محمدحسین شم‌آبادی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این ۲ بره در مسیر مرتع و چرای گوسفندان مشاهده شدند که چوپان دوستدار محیط‌زیست آن‌ها را از

سبزواریان: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست جوین گفت: یک چوپان با نجات ۲ بره قوچ و میش وحشی از مرگ حتمی، آن‌ها را به اداره حفاظت محیط‌زیست این شهرستان تحویل داد.

محمدحسین شم‌آبادی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این ۲ بره در مسیر مرتع و چرای گوسفندان مشاهده شدند که چوپان دوستدار محیط‌زیست آن‌ها را از چنگ سگ‌ها نجات داد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این بره‌ها از سوی مادر پذیرفته نشدند لذا مدتی در اداره محیط‌زیست تحت مراقبت و شیردهی قرار می‌گیرند و سپس به سایت نگهداری قوچ و میش واقع در کاشمر تحویل داده می‌شوند.

منطقه شکارممنوع شهرستان جوین معروف به جوین شمالی با مساحت حدود ۱۳ هزار هکتار بخشی از منطقه حفاظت‌شده ریوند است که از نظر برخورداری سیمای طبیعی کوهستان، دشت و تپه‌ماهور از زیستگاه‌های ارزشمند خراسان رضوی به شمار می‌رود. در منطقه ۷۵ هزار و ۱۸۰ هکتاری ریوند حدود ۲۳۵ گونه مختلف گیاهی، ۳۰ گونه پرنده و ۱۰ گونه پستاندار وحشی شناسایی شده‌اند.

این منطقه گونه‌های جانوری و گیاهی ارزشمند همچون آهو، کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، گرگ و کفتار، کبک، تیهو، هوبره، بالابان و درختان و انواع پرندگان شکاری همچون شاهین، عقاب طلایی و سارگپه را در خود جای داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.