کد خبر : 30790
دیدگاه‌ها برای ۱۲ هزار اصله نهال در سبزوار توزیع و کاشت شد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1400 - 18:24
-

۱۲ هزار اصله نهال در سبزوار توزیع و کاشت شد

همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و با شعار “پویش ایران سرسبز- ایران قوی” ۱۲ هزار اصله نهال در شهرستان سبزوار توزیع و کاشت شد. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری انواع نهال‌های توت، زیتون تلخ، کاج و اقاقیا بین مناطق شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه‌ها، مدارس

همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و با شعار “پویش ایران سرسبز- ایران قوی” ۱۲ هزار اصله نهال در شهرستان سبزوار توزیع و کاشت شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری انواع نهال‌های توت، زیتون تلخ، کاج و اقاقیا بین مناطق شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه‌ها، مدارس و برخی دهیاری‌های سطح شهرستان توزیع شد.

عباسعلی کیانی فرد افزود: علاوه بر کاشت نهال در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، طرح نهضت سبز نهال‌کاری نیز در مناطق بیابانی و عرصه‌های طبیعی سبزوار اجرا شد.

وی افزود: از کل مساحت ۷۲۰ هزار هکتاری شهرستان سبزوار  افزون بر ۳۸۰ هزار هکتار مناطق تحت فرسایش بادی می‌باشد که ۱۱۹ هزار هکتار آن کانون بحرانی است.

کیانی فرد افزود: در راستای مقابله با بیابان زدایی، طرح احیای اراضی بیابانی با استفاده از پخش سیلاب در حوزه آبخیز کالشور این شهرستان از سوی کارشناسان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در تابستان سال جاری پروژه برتر کشور شده بود.

وی ادامه داد: مساحت طرح مطالعاتی بیابان‌زدایی حاشیه کالشور سبزوار ۱۱۰ هزار هکتار است که با استفاده از ظرفیت سیلاب‌های کالشور و ذخیره‌سازی آب، چهار هزار هکتار بیابان زدایی در کویر “برآباد” شهرستان انجام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.