کد خبر : 30792
دیدگاه‌ها برای ۲۷۰۰ تن ماهی در سبزوار تولید شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400 - 20:19
-

۲۷۰۰ تن ماهی در سبزوار تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ تن انواع ماهی گرمابی و سردابی از ابتدای سال جاری در این شهرستان به عنوان قطب تولید شیلات خراسان رضوی تولید شده است. علی اصغر امانیان افزود: در این راستا حدود ۶ میلیون قطعه بچه ماهی در ۱۶۰ مرکز پرورش شهرستان سبزوار رهاسازی شده بود. وی

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ تن انواع ماهی گرمابی و سردابی از ابتدای سال جاری در این شهرستان به عنوان قطب تولید شیلات خراسان رضوی تولید شده است.

علی اصغر امانیان افزود: در این راستا حدود ۶ میلیون قطعه بچه ماهی در ۱۶۰ مرکز پرورش شهرستان سبزوار رهاسازی شده بود.

وی اظهار داشت: شهرستان سبزوار با تولید سالیانه سه هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی حدود ۳۰ درصد تولید ماهی خراسان رضوی را در اختیار دارد و در سالیان اخیر همواره رتبه نخست تولید شیلات در این استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: با توجه به ظرفیت این شهرستان در تولید شیلات، عملیات احداث شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مساحت ۶ هکتار با استفاده از آب رودخانه کال شور آغاز شده است که این شهرک دارای ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار است.

وی افزود: علاوه بر تولید انواع  گونه‌های ماهی گرمابی و سردابی شامل آمور سفید پرورشی، کپور و قزل آلای رنگین کمان در سبزوار، این منطقه در تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و پنج واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعال می‌باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.