کد خبر : 30642
دیدگاه‌ها برای ۲ مجموعه بوم‌گردی به تاسیسات گردشگری داورزن اضافه شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 بهمن 1400 - 17:29
-

۲ مجموعه بوم‌گردی به تاسیسات گردشگری داورزن اضافه شد

بهره‌برداری از ۲ اقامتگاه بومگردی در داورزن

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی داورزن گفت: با بهره‌برداری از ۲ مجموعه اقامتگاه بوم‌گردی، شمار این اقامتگاه‌ها در این شهرستان به پنج واحد رسیده است.

محمد عبدالله‌زاده‌ ثانی افزود: یکی از این مجموعه‌های گردشگری اقامتگاه بوم‌گردی “یلدا” در روستای هدف گردشگری مزینان است که با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: مزینان از  روستاهای هدف گردشگری است و از جمله آثار شاخص این روستا کاروانسرای مزینان است که در فهرست موقت میراث جهانی ثبت شده است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی داورزن گفت: همچنین یک اقامتگاه بوم‌گردی در روستای “صدخرو” در مسیر جاده تهران- مشهد با هزینه ۱۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده که توسعه این مجموعه گردشگری همچنان نیازمند تسهیلات است.  

عبدالله‌زاده‌ ثانی افزود: علاوه بر ۲ اقامتگاه مزبور، سه مجموعه دیار کهن کاهک، بهانگر و نرگس مزینان نیز در این شهرستان فعال و پذیرای زائران و گردشگران هستند.

وی ادامه داد: این شهرستان با بهره‌مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در مسیر جاده باستانی ابریشم و جاده اصلی تهران – مشهد و عبور سالانه ۲۵ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) از آن، شرایط مناسبی برای جذب گردشگر دارد.

عبدالله‌زاده‌ ثانی افزود: آسیاب‌های آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین‌راهی، مساجد تاریخی، یخدان‌های قدیمی، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای تاریخی مزینان و باشتین، مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر برخی از آثار جذاب تاریخی و طبیعی داورزن هستند.

داورزن ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.