کد خبر : 30583
دیدگاه‌ها برای ۴۰ طرح کشاورزی در سبزوار به بهره برداری رسید بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1400 - 17:59
-

۴۰ طرح کشاورزی در سبزوار به بهره برداری رسید

بهره‌برداری از ۴۰ طرح کشاورزی در سبزوار

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر، ۴۰ طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۲۲۰ میلیارد ریال در شهرستان سبزوار به بهره‌برداری رسید.

علی اصغر امانیان در حاشیه بهره برداری از این طرح‌ها گفت: ۳۹ مورد از این طرح‌ها در حوزه آب وخاک این شهرستان با هدف بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی اجرا شده است.

وی افزود: طرح‌های حوزه آب وخاک در بخش سامانه‌های آبیاری ۶۳ کیلومتر انتقال آب و نیز احیا و مرمت ۲۴ رشته قنات از طریق کمک بلاعوض دولت و خودیاری کشاورزان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار تصریح کرد: احیای قنات‌ها و اجرای طرح‌های آبیاری نوین، راهی برای گذر از بحران خشکسالی است که  موجب رونق بخش کشاورزی و اشتغال در مناطق روستایی شده است.

وی با بیان اینکه سبزوار قطب تولید شیلات خراسان رضوی است، ادامه داد: در همین راستا یک کارخانه خوراک آماده آبزیان با ظرفیت ۱۰ هزار تن در سال شامل انواع خوراک ماهیان گرمابی، سردآبی و خاویاری  به بهره برداری رسید.

امانیان افزود: با بهره برداری این کارخانه خوراک آماده آبزیان علاوه بر  تامین کلیه نیاز آبزی پروران منطقه، نیاز تولیدی استان‌های همجوار نیز فراهم شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.