کد خبر : 17834
دیدگاه‌ها برای برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 دی 1397 - 10:42
-

برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی در سبزوار

واحد مرکزی خبر کنگره نکوداشت آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی با پیام آیات عظام در سبزوار برگزار شد. آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به این کنگره گفت: آیت الله شیخ عباسعلیاسلامی بنیانگذار جامعه تعلیمات اسلامی بود که برای فرهنگیان و استادان حوزه و دانشگاه اسوه هستند؛ تاسیس ۱۸۰ مدرسه از یک انسان امری شگفت

واحد مرکزی خبر

کنگره نکوداشت آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی با پیام آیات عظام در سبزوار برگزار شد.

آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به این کنگره گفت: آیت الله شیخ عباسعلیاسلامی بنیانگذار جامعه تعلیمات اسلامی بود که برای فرهنگیان و استادان حوزه و دانشگاه اسوه هستند؛ تاسیس ۱۸۰ مدرسه از یک انسان امری شگفت است؛ اینجانب از نزدیک آن عالم بزرگوار را می‌شناختم و به ایشان ارادت داشتم.

آیت االله ناصر مکارم شیرازی نیز در پیامی تصویری به این کنگره گفت: آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی با مدارس تعلیمات اسلامی به مقابله با حکومت پهلوی برخاست و تلاش زیادی برای مقابله با رژیم پهلوی داشت. برخی افراد اقدام آیت الله اسلامی را در تاسیس مدارس تعلیمات اسلامی در دوران خفقان بار پهلوی ها، دست زدن به کار بی ثمری می دانستند اما آن مرحوم به تاسیس مدارس سالم ایمان داشت و می گفت: اصلاح جامعه را باید از مدارس شروع کنیم.

این مرجع عظام تقلید افزود: آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی که ۱۲ بار به زندان رفت، به واسطه مبارزاتی که در منبر داشت و هم به واسطه کار تعلیمات اسلامی نهایت مقاومت را داشت که باید الگو گرفته شود.

آیت الله العظمی جعفر سبحانی نیز در پیامی به این کنگره نکوداشت، گفت: ملت ایران خدمات ارزنده مرد بزرگ آیت الله” شیخ عباسعلی اسلامی” را که از روحانیان پیشتاز مبارزه با حکومت پهلوی بود هرگز فراموش نخواهد کرد؛ او با هوشیاری و آگاهی از اوضاع زمان، پیوسته در محضر مراجع و علمای اسلام و در کنار جامعه متدین و مبارز ایران بود و آنی از حرکت و فعالیت و سازندگی باز نایستاد، با آنان هم پیمان بود و صمیمانه آنها را کمک می کرد.

وی همچنین در بخشی از پیام خود از دست اندرکاران و برگزارکنندگان این همایش که بزرگداشت علم، ایمان، تقوا وجهاد است تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه سبزوار و رییس کنگره نیز گفت:  ️آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی از بزرگترین عناصر انقلابی و فرهنگی در دوران سیاه طاغوت بود که ۱۸۳ مدرسه را تاسیس  و خدمات ارزنده ای به فرهنگ، مذهب و دیانت جوانان کرد که نسل جوان باید از زندگی درس بگیرد.

حجت الاسلام مقیسه آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی را از سرمایه های دینی فرهنگی سبزوار و الگویی برای همگان توصیف کرد و  افزود: برگزاری مراسم نکوداشت عالمان و شخصیتهای دینی برای زنده نگه داشتن مجاهدتهای علمی آنها و آشنایی جوانان با معارف دینی ضروری است.️

آیت ا.. عالمی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: ️آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی در دوران خفقان سیاسی از دفاع از اسلام و استقلال سیاسی مردم دست برنداشت و در موضوع ملی شدن صنعت نفت زبان گویای آیت الله کاشانی و نماینده وی برای بیداری مردم در شهرستانهای مختلف بود. 

این همایش یک روزه با همکاری نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری، بنیاد بعثت و نهج البلاغه، فرمانداری سبزوار، نمایندگان مجلس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، دفتر امام جمعه، حوزه علمیه، میراث فرهنگی این شهرستان و دفتر تاریخ شفاهی در تالار مدرسه علمیه اهل بیت سبزوار برپا شد.

همزمان با برگزاری این نکوداشت کتاب “پرتوی از زندگی و اندیشه اسلامی” تالیف حسین جوانمهر با محتوای مروری بر زندگی و خدمات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و آثار و افکار آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی نیز رونمایی شد.

آیت الله اسلامی  در سال ۱۲۷۵ هجری شمسی در سبزوار متولد شد.

 وی پس از فراگیری قرآن، دروس ابتدایی و مقدمات علوم دینی در مشهد سال ۱۳۰۵ هجری شمسی به عراق عزیمت کرد و سال ۱۳۱۰ هجری شمسی در عصر اختناق حکومت رضاشاه به ایران بازگشت.

تأسیس مدارس تعلیمات اسلامی در تهران و شهرستانها، بنیانگذاری ۸۰ مسجد و حسینیه، راه اندازی مدارس دینی در شهرهای مختلف و دهها کتابخانه بزرگ از مهمترین فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی این عالم مجاهد است.

آیت الله اسلامی سال ۱۳۶۴ در سن ۸۹ سالگی در تهران رحلت کرد و در یکی از حجره های صحن بزرگ حرم حضرت معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.