کد خبر : 26671
دیدگاه‌ها برای آرامگاه بیهقی در سبزوار نیازمند مرمت فوری است بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 اردیبهشت 1399 - 11:39
-

آرامگاه بیهقی در سبزوار نیازمند مرمت فوری است

ایرنا آرامگاه ابوالحسن زید بیهقی معروف به ابن فندق بیهقی، حکیم و ادیب مشهور ایران در قرن ششم هجری در شهر ششتمد شهرستان سبزوار که به دلیل بارش‌های شدید باران در ۲ سال گذشته آسیب دیده نیازمند مرمت فوری و اضطراری است. مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: بارش‌های شدید سبب نشست بخش شرقی

ایرنا

آرامگاه ابوالحسن زید بیهقی معروف به ابن فندق بیهقی، حکیم و ادیب مشهور ایران در قرن ششم هجری در شهر ششتمد شهرستان سبزوار که به دلیل بارش‌های شدید باران در ۲ سال گذشته آسیب دیده نیازمند مرمت فوری و اضطراری است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: بارش‌های شدید سبب نشست بخش شرقی آرامگاه این حکیم مشهور ایرانی شده که عملیات مرمت و استحکام آن نیازمند ۲ میلیارد ریال است.

محسن برآبادی افزود: آرامگاه ابوالحسن زید بیهقی بالاتر از سطح خیابان بنا شده و در گذشته از فضاهای زیرین این بنا برای نگهداری دام استفاده می‌شده است که اکنون در پی بارندگی‌های شدید به بخش‌های شرقی آرامگاه آسیب وارد شده است.

وی ادامه داد: مراحل مرمت این بنا شامل مقاوم‌سازی، بتن‌ریزی و پر کردن فضاهای خالی محوطه آرامگاهی است که باید از محل اعتبارات میراث فرهنگی و به‌ویژه شهرداری ششتمد تأمین شود.

ظهیرالدین ابوالحسن علی بن ابوالقاسم زید بن محمد بیهقی معروف به ابن فندق بیهقی و فرید خراسان، حکیم و ادیب مشهور ایران و از ریاضیدانان بزرگ قرن ششم هجری است.

مهم‌ترین اثر او کتاب پارسی «تاریخ بیهق» در تاریخ و جغرافیای ناحیه بیهق و ذکر رجال علم و ادب و سادات و خاندان‌های مشهور و دیگر اطلاعات تاریخی آن سرزمین است.

آرامگاه این ادیب در شهر ششتمد قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.