کد خبر : 8610
دیدگاه‌ها برای آسفالت ۱۰۵ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 تیر 1394 - 17:06
-

آسفالت ۱۰۵ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور

سبزواریان: معاون روستایی وزیر راه و شهرسازی از آسفالت بیش از ۱۰۵ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور خبر داد. سید حسین میرشفیع در حاشیه بازدید از پروژه‌های راه و روستایی سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به آسفالت بیش از ۱۰۵ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور اظهار کرد: با آسفالت این

mir-shafi01سبزواریان: معاون روستایی وزیر راه و شهرسازی از آسفالت بیش از ۱۰۵ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور خبر داد.

سید حسین میرشفیع در حاشیه بازدید از پروژه‌های راه و روستایی سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به آسفالت بیش از ۱۰۵ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور اظهار کرد: با آسفالت این میزان راه بیش از ۹۱ درصد از جمعیت کشور از نعمت راه روستایی مناسب بهره‌مند هستند.

معاون روستایی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از راه‌های روستایی ما نیازمند به روکش آسفالت هستند، تصریح کرد: بخش زیادی از راه روستایی در کشور نیازمند مرمت و بهسازی هستند که پس از طی این مراحل عملیات روکش و آسفالت آنها صورت می‌گیرد.

میرشفیع با بیان اینکه برخی از راه‌های روستایی با ارائه مشخصات و تغییر وضعیت به درجه بالاتری ارتقاء می‌یابند، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما آسفالت راه‌های روستایی روستاهای بالای ۵۰ خانوار است که برای تکمیل این راه‌های روستایی بیش از ۱۵ هزار کیلومتر راه باید آسفالت شود.

وی با اشاره به اختصاص قیر رایگان برای آسفالت راه‌های روستایی نیز گفت: در سال گذشته میزان قابل توجهی قیر رایگان برای روکش آسفالت راه‌های روستایی و بهسازی معابر شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اختصاص یافته است.

معاون روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره وجود بیش از ۲۰۵ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور اضافه کرد: از این میزان ۱۲۰ هزار کیلومتر راه روستایی متعلق به روستاهای بالای ۵۰ خانوار و ۱۵۳ هزار کیلومتر متعلق به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که برای آسفالت آنها بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قیر رایگان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات بهسازی، روکش و آسفالت راه‌های روستایی از طریق منابع استانی و ملی تامین می‌شود، گفت: در حال حاضر این اعتبارات توزیع نشده و به محض توزیع استانی آنها روند اجرایی کار در راه‌های روستایی تسریع می‌یابد.

میرشفیع با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی خراسان رضوی نیز افزود: وضعیت آسفالت راه‌های روستایی استان در سطح میانگین کشوری است که توقع از همکارانمان در اداره‌کل راه و شهرسازی استان افزایش این میزان است.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی از استان‌های پر تردد کشور است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۱ درصد جمعیت استان از راه روستایی مناسب بهره‌مند هستند که از نظر برخورداری این میزان مناسب است، اما در طول شبکه استان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

معاون راه و روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر میانگین کشوری بهره‌مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه روستایی مناسب ۶۸ درصد است که استان خراسان رضوی از این میزان نیز پایین‌تر است.

میرشفیع با اشاره به همکاری مردم و خیران برای آسفالت راه‌های روستایی اعلام کرد: در هر جایی که مردم برای آسفالت راه‌های مناطق خودشان پیشقدم باشند، ما حاضریم با مشارکت مردم و خیران راه روستایی منطقه را آماده و به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به راه‌های روستایی دو شهر روداب و ششتمد سبزوار نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه مردم همکاری خوبی با وزارت راه و شهرسازی داشتند که خوشبختانه بخش زیادی از کار اجرا شده که امسال این راه‌های روستایی نیز به بهره‌برداری می‌رسند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.