تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1402 - 10:30
-

مهدی مقصودی

آنچه باید مرکز پژوهش‌ها انجام می‌داد

ر خبرها آمده بود که «پیرو دستور شهردار و موافقت شورای اسلامی شهر در خصوص ایجاد روزبازارها در سطحِ شهر…

در خبرها آمده بود که «پیرو دستور شهردار و موافقت شورای اسلامی شهر در خصوص ایجاد روزبازارها در سطحِ شهر… نحوه برگزاری شنبه‌بازار در خیابان فردوسی توحید شهر توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سبزوار، پلیس راهور و نیروی انتظامی بررسی شد.»

دراین‌باره ذکر چند نکته خالی از فایده نخواهد بود: اولاً: شهرداری سبزوار تجربه راه‌اندازی جمعه‌بازار و سپس انتقال آن به جنوب شهر ـ بلوار آیت‌الله شهرستانی ـ را دارد؛ آیا تاکنون بررسی‌ای توسط شهرداری بابت مزایا و معایب این بازار صورت پذیرفته است تا در ایجاد بازارهای جدید از تجربیات آن استفاده شود؟

دوم: تا جایی که مطلع هستم راه‌اندازی جمعه‌بازار باعث ایجاد مشکلات متعددی برای اهالی محل شده است و آن‌ها به وجودِ این بازار در محله خود معترض‌اند ولی متأسفانه صدایشان تاکنون به گوش مسئولین نرسیده است؛ چه تضمینی وجود دارد که ایجاد شنبه‌بازار باعث ایجاد نارضایتی برای ساکنان خیابان فردوسی توحید شهر نگردد؟

سوم: در بازدید انجام شده، رئیس و یا نماینده‌ای از اتاق اصناف حضور ندارد! در حالی که قرار است با راه‌اندازی شنبه‌بازار فعالیت اقتصادی مرتبط با حوزه اصناف صورت پذیرد و عدمِ حضورِ نماینده اصناف در این تصمیم‌گیری مهم به‌نوعی دهن‌کجی به مهم‌ترین تشکل صنفی شهرستان است.

نکته پایانی: یکی از خبرهای خوب و امیدوارکننده در ابتدای شورای ششم راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورا بود که نوید تصمیم‌گیری‌های درست شورا به پشتوانهٔ مطالعات علمی و پژوهشی را در امور شهری می‌داد؛ حال با گذشت بیش از دو سال از عمر شورا، خوب است که شورای شهر گزارشی از فعالیت‌های این مرکز به مردم ارائه دهد. به‌طور مشخص با توجه به اینکه شهرداری برای این تصمیم (راه‌اندازی روزبازارها در نقاط مختلف شهر) به موافقت شورا استناد می‌کند، نظر مرکز پژوهش‌های شورا هم در این مورد به اطلاع عموم شهروندان برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
رضا بیغمی شنبه , ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰

با سلام و درود خدمت شما. کاملا به مقوله خوبی اشاره کردید کاملا درسته ولی متاسفانه گوش شنوایی نیست.

نظرات بسته شده است.