دیدگاه‌ها برای آهسته و پیوسته بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 16:21
-

آهسته و پیوسته

امروز دوم آذرماه است، روز تولدِ نویسندۀ مشهورِ سبزواری یعنی علی شریعتی. این روز، برای هیئت‌تحریریه و مدیرانِ رسانۀ ستاره شرق، بهانه‌ای بود برای شروع به کار …

امروز دوم آذرماه است، روز تولدِ نویسندۀ مشهورِ سبزواری یعنی علی شریعتی. این روز، برای هیئت‌تحریریه و مدیرانِ رسانۀ ستاره شرق، بهانه‌ای بود برای شروع به کار: حدود یک دهه کارِ رسانه‌ای از همین دوم آذر شروع شد و امروز به اینجا رسیده‌ایم.

ستاره شرق در میانه گرداب‌های هولناک اقتصادی و گرانی کاغذ و چاپ، از بین رفت و دیگر توان چاپ آن را نداشتیم؛ اما راهمان را به «سبزواریان» ادامه دادیم.

سبزواریان جزء اولین رسانه‌های برخط در دیار سربداران بود و اولین مجوزِ قانونی را از وزارت ارشادِ وقت دریافت کرد. سبزواریان حتی از ستاره شرق کهن‌تر بود، اما با تعطیلی ستاره شرق، تمرکز مجموعه بر سبزواریان متمرکز شد. این سایت در قالب مجلۀ اینترنتی کارش را آغاز کرد و در سال‌های بعد که شبکه‌های مجازی فراگیر شدند، در این بسترِ جهانِ جدید نیز فعالیتِ خود را ادامه داد. در حالِ حاضر سایتِ سبزواریان در کنار کانالِ ایتا، تلگرام و صفحۀ اینستاگرامی به فعالیتِ خود ادامه می‌دهد و تقریباً یکی از قدیمی‌ترین رسانه‌های این دیار محسوب می‌شود که پایدار به راه خود ادامه داده است. همیشه تلاش کرده‌ایم با رویکردِ شعر و ضرب‌المثلِ مشهور «آهسته و پیوسته» مسیرمان را پیش برویم.

سعی کرده‌ایم درگیرِ هیجان‌ها نشویم، از موج‌های موقت سواری نگیریم، برای سودِ جیبمان مسیر عوض نکنیم، برای جذب دنبال‌کننده و عضو تبدیل به رسانۀ زرد نشویم، عمیق باشیم و صرفاً بازنشرکنندۀ اخبارِ روزانه نباشیم، به‌روز بمانیم و نگاهِ تازه‌ای ارائه کنیم.

«داشتنِ» رسانه کارِ سختی نیست اما «نگاه داشتنِ» یک رسانه در بازۀ زمانیِ طولانی بسیار کار سختی است. ۱۳ سال به‌روز کار کردن، تعطیل یا خسته نشدن، ادامه دادن و حفظ انگیزه کردن، کاری است دشوار که در آن موفق بودیم. امید که بتوانیم در این راهِ دشوار، همچنان بمانیم و این آخرین سالگرد سبزواریان نباشد که گرامی‌اش می‌داریم.

یکی از فلسفه‌های جشنِ تولد، به شادیِ نشستن از ادامه یافتنِ عمر است! امروز تولد ستاره شرق بود که دیگر حالا نیست! ما نیز در ادامه یافتنِ عمرِ رسانۀ خود به شادی می‌نشیستیم اما حالا سبزواریان را به یاد ستاره شرق ادامه می‌دهیم. به تقلید از تولدها، برای همه آرزوی روزهای خوش و تحقق یک زندگی بهینه را داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.