کد خبر : 8623
دیدگاه‌ها برای ابلاغ طرح مطالعاتی قنوات سبزوار به مشاور بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تیر 1394 - 15:42
-

ابلاغ طرح مطالعاتی قنوات سبزوار به مشاور

سبزواریان: مدیر طرح و برنامه شهرداری سبزوار از ابلاغ طرح مطالعاتی ساماندهی قنوات سبزوار به مشاور ذی صلاح خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، مرتضی احمدی، با اعلام این خبر افزود: این ابلاغیه دو هفته قبل صادر شد تا بر اساس آن مشاور طی یک پروسه ۹ ماهه به جمع آوری اطلاعات و

morteza-ahmadi01سبزواریان: مدیر طرح و برنامه شهرداری سبزوار از ابلاغ طرح مطالعاتی ساماندهی قنوات سبزوار به مشاور ذی صلاح خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، مرتضی احمدی، با اعلام این خبر افزود: این ابلاغیه دو هفته قبل صادر شد تا بر اساس آن مشاور طی یک پروسه ۹ ماهه به جمع آوری اطلاعات و مطالعات پایه ای قنوات بپردازد و انشاء ا… در سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی به بیان مطالبی از قنوات سبزوار پرداخت و اظهار داشت: بافت مرکزی شهر که یــادمان های تاریــخی و قدیــمی شهر را در بر دارد. در مساحت ۱۸۲ هکتار بعنوان بافت فرسوده در کمیـسیــون ماده پنج تصویـب و تعریـف شده است، که در ایـن بافت بعلت نفوذ رطوبت و سایــر مسائل زیــست محیــطی و یــا عدم مرمت بنا، در صد قابل توجهی از بافت به فرسودگی تبدیـل و غیـر پایـدار شده است.

احمدی ادامه داد: یـکی از علل ناپایـداری بناها وجود معضل قنوات بوده که زمانی فرصت محسوب و حال تهدیـد، می توان نام برد.

مدیر طرح و برنامه شهرداری سبزوار با بیان اینکه حدود ۹ رشته قنات به صورت تقریبا موازی در امتداد شمال – جنوب با قدمت زیاد در منطقه شهر سبزوار وجود دارد، بیان کرد: در چند دهه ی اخیر با توجه به رشد جمعیت‏‏‏‏‎‎‎، توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب، رفع مشکل کم آبی، بالا رفتن سطح بهداشت عمومی باعث شده سرانه مصرف آب و سرانه تولید فاضلاب افزایش پیدا کند.

احمدی افزود: اثرات مخرب گازهای متصاعد شده از فاضلاب بر روی بافت زمین، پایان عمر مفید این قنات ها، عدم سرویس و مرمت قسمت های تخریب شده، شسته شدن بدنه قنات ها در اثر افزایش جریان و رسوب گذاری در قسمت های کم شیب، انسداد توسط افراد، ریزش و فرو ریختن قنات های که در مسیر خیابان ها قرار دارند هم سبب جاری شدن آب قنوات و فاضلاب ها در سطح معابر و اماکن عمومی و خصوصی شده است.

وی گفت: امیدواریم با اتمام این طرح بتوانیم بهسازی قنوات شهر را با همکاری مالکین و ادارات ذیربط حل و فصل نماییم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.