کد خبر : 22174
دیدگاه‌ها برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین در خراسان رضوی ضروری است بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 شهریور 1398 - 19:00
-

اجرای طرح‌های آبیاری نوین در خراسان رضوی ضروری است

ایرنا اجرای طرح‌های آبیاری نوین در خراسان رضوی ضروری است و کمبود اعتبار در این زمینه وجود ندارد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی روز چهارشنبه در حاشیه بهره‌برداری طرح‌های کشاورزی سبزوار گفت: این استان در اقلیم خشک و نیمه‌خشک قرار دارد که منابع آب سفره‌های زیرزمینی آن در تزار منفی است لذا اجرای سامانه‌های

ایرنا

اجرای طرح‌های آبیاری نوین در خراسان رضوی ضروری است و کمبود اعتبار در این زمینه وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی روز چهارشنبه در حاشیه بهره‌برداری طرح‌های کشاورزی سبزوار گفت: این استان در اقلیم خشک و نیمه‌خشک قرار دارد که منابع آب سفره‌های زیرزمینی آن در تزار منفی است لذا اجرای سامانه‌های آبیاری نوین ضروری است.

محمدرضا اورانی افزود: برای صرفه‌جویی در منابع آب و افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی در سال جاری اجرای طرح‌های آبیاری نوین در سطح ۲۹ هزار هکتار به این استان ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون طرح‌های آبیاری نوین در سطح ۵۸ هزار هکتار از مزارع کشاورزی خراسان رضوی اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: اجرای طرح‌های کم‌فشار، تحت‌فشار و تجمیع  اراضی خرده مالکی با مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها از اولویت‌های این سازمان است.

اورانی گفت: برای مقابله با شرایط تغییرات اقلیمی و پایداری منابع آب و افزایش تولید،  اراضی خرده مالکی باید در قالب شرکت‌های تعاونی تولید و سهامی زراعی ساماندهی شوند.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز در این مراسم گفت: طرح‌های آبیاری کم‌فشار و تحت‌فشار در سال زراعی جاری در سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان با هزینه ۲۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

منصور برغمدی افزود: ۸۵ درصد هزینه طرح‌های آبیاری نوین توسط دولت و ۱۵ درصد توسط کشاورزان تأمین شده و با اجرای این طرح‌ها عملکرد آب مصرفی بخش کشاورزی شهرستان سبزوار افزایش یافته است.

سبزوار دارای ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.