کد خبر : 7472
دیدگاه‌ها برای اجرای پایش و شناسایی ریزش سن گندم در مزارع غلات سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 فروردین 1394 - 22:46
-

اجرای پایش و شناسایی ریزش سن گندم در مزارع غلات سبزوار

سبزواریان: مسئول روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار در سال زراعی جاری، از اجرای پایش و شناسایی ریزش سن گندم در مزارع غلات این شهرستان خبر داد. به گزارش سبزوارنیوز، مهندس علیرضا دلبری اظهار داشت: شبکه های مراقبت که متشکل از ۴۵ اکیپ کارشناسی اعم از کارشناسان بخش خصوصی، دولتی، ناظرین بخش گیاهپزشکی و کارشناسان

sen-gandomسبزواریان: مسئول روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار در سال زراعی جاری، از اجرای پایش و شناسایی ریزش سن گندم در مزارع غلات این شهرستان خبر داد.

به گزارش سبزوارنیوز، مهندس علیرضا دلبری اظهار داشت: شبکه های مراقبت که متشکل از ۴۵ اکیپ کارشناسی اعم از کارشناسان بخش خصوصی، دولتی، ناظرین بخش گیاهپزشکی و کارشناسان شرکت های خدمات فنی مشاوره ای می باشد، از اوایل اسفند سال گذشته عملیات سرکشی و بازدید از سطح مزارع غلات را به منظور شناسایی ریزش، پایش و تراکم گیری مراحل رشد سن گندم شروع نموده اند.

مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی گفت: با توجه به پراکنش بارندگی در سال زراعی جاری و رطوبت مناسب محیط، تا کنون مزارع غلات رشد رویشی خوبی داشته اند که موجب می شود گیاهان مقاومت بیشتری در برابر آفات و بیماری ها از خود نشان دهند لذا پیش بینی می شود در فصل مبارزه با سن غلات، نسبت به سال گذشته حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار مزارع کمتری به تراکم مبارزه برسند.

مهندس اسماعیل توانا مدت زمان مبارزه با سن غلات را ۴۰ روز عنوان کرد که از اواخر فروردین ماه آغاز و تا اوایل خرداد بطول می انجامد.

وی شروع زمان مبارزه با پوره سن را با توجه به اقلیم منطقه، از ابتدای دهه دوم اردیبهشت ماه دانست و در ادامه افزود جهت اطلاع رسانی برنامه های کنترل و مبارزه با علفهای هرز، بکارگیری حداکثر توان تجربی کارشناسان بخش دولتی بسیار حائز اهمیت می باشد.

در خاتمه یادآور می شود سطح زیر کشت غلات شهرستان بالغ بر ۲۱ هزار هکتار می باشد که ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار آن جو و مابقی گندم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.