کد خبر : 9783
دیدگاه‌ها برای از ظرفیتهای بخش تعاون بهره نگرفته ایم بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 شهریور 1394 - 8:59
-

از ظرفیتهای بخش تعاون بهره نگرفته ایم

سبزواریان: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نتوانسته ایم از ظرفیتهای قانونی در بخش تعاون به خوبی بهره بگیریم. رمضانعلی سبحانی فر دوشنبه شب در همایش تعاونگران سبزوار افزود: هیچ خلاء قانونی در بخش تعاون نداشته ایم و نیز تکلیف قانون اساسی و هم برنامه پنجم توسعه بر حمایت و توجه به

sobhanifarسبزواریان: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نتوانسته ایم از ظرفیتهای قانونی در بخش تعاون به خوبی بهره بگیریم.

رمضانعلی سبحانی فر دوشنبه شب در همایش تعاونگران سبزوار افزود: هیچ خلاء قانونی در بخش تعاون نداشته ایم و نیز تکلیف قانون اساسی و هم برنامه پنجم توسعه بر حمایت و توجه به تعاون است.

وی گفت: تکلیف مسوولان است که به تعاون توجه داشته باشند چون قانون برنامه پنجم توسعه تکلیف می کند بخش تعاون ۲۵ درصد سهم اقتصاد و ۱۵ درصد بازار پولی کشور را داشته باشد.

نماینده مردم شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: بی توجهی به تعاونیها و فقدان فرهنگ سازی در این بخش موجب شده به سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد بر مبنای برنامه پنجم توسعه نرسیم.

وی همچنین با اشاره به بی ثباتی اقتصادی و بهم ریختگی بازار پولی تا دو سال پیش، اظهارداشت: با آن شرایط و تورم ۴۳درصدی کار تولید بسیار سخت و طاقت فرسا بود.

وی با قدردانی از برنامه ریزی دولت یازدهم ادامه داد: با تلاشهای دولت تدبیر و امید ثبات و آرامش اقتصادی به جامعه بازگشت.

سبحانی فر گفت: با برنامه ریزی و تلاش دولت تورم ۴۳ درصدی به زیر ۱۵ درصد رسید زیرا عزم جدی بر خروج از رکود و به حرکت درآوردن بازار است.

فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست گفت: توجه به کارآفرینی، تولید و سرمایه گذاری از مهمترین شاخصه های توسعه است.

احمد برادران افزود: رفع بیکاری و دغدغه تولیدکنندگان و صنعتگران و تسهیل فرآیند تولید مورد توجه دولت بوده و در این راستا برنامه ریزیهای خوبی انجام شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار نیز در این همایش گفت: از ۸۹۵ تعاونی ثبتی در این شهرستان ۶۹۴ شرکت تعاونی فعال است.

عقیل مختاری بیشترین تعاونیهای شهرستان را فعال در بخش کشاورزی عنوان و بیان کرد: از این ۶۹۴ تعاونی فعالیت ۲۲۶ تعاونی به میزان ۳۲ درصد در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: ۲۲ درصد تعاونیهای سبزوار نیز در بخش خدمات و ۱۹ درصد در بخش صنعت فعال هستند.

طی این همایش ۱۷ نفر از تعاونگران برتر سبزوار تجلیل شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.