کد خبر : 3067
دیدگاه‌ها برای افزایش پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1393 - 12:31
-

افزایش پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار

سبزواریان.کام: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار از افزایش پذیرش دانشجو در این دانشگاه خبر داد و گفت: برنامه و اولویت اصلی واحد سبزوار در نیمسال تحصیلی جدید گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی است. دکتر محمود غفوری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا به تشریح برنامه‌های آتی حوزه متبوع خود پرداخت و در راستای اجرایی شدن سیاست‌ها

Ghafoori-Nezhad-Mahmood-02سبزواریان.کام: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار از افزایش پذیرش دانشجو در این دانشگاه خبر داد و گفت: برنامه و اولویت اصلی واحد سبزوار در نیمسال تحصیلی جدید گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی است.

دکتر محمود غفوری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا به تشریح برنامه‌های آتی حوزه متبوع خود پرداخت و در راستای اجرایی شدن سیاست‌ها و بخشنامه‌های دانشگاه در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی اجتماعی، ورزشی اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۲ در دو زمینه‌، فعالیت گسترده‌ای را آغاز و نخست تلاش کردیم از امکانات موجود در دانشگاه مانند سالن‌های آمفی‌تئا‌تر، سالن ورزشی، سلف‌سرویس و سالن‌های آن و نیز کلاس‌های آموزشی در راستای درآمدزایی استفاده کنیم.

وی ادامه داد:‌گسترش سطح زیر کشت در مزرعهٔ کشاورزی جوین نیز در همین راستا صورت گرفت که توانستیم محصول خوبی برداشت کنیم. در زمینهٔ پژوهشی نیز سعی کردیم مجوز آزمایشگاه استاندارد را در منطقه اخذ کنیم که اکنون موافقت اصولی آن گرفته شده و مراحل راه‌اندازی و دریافت مجوزهای بهره‌برداری آن نیز در حال پیگیری است که با محقق شدن این امر، علاوه بر کمک به صنایع مختلف شهر، می‌تواند درآمدزایی هم داشته باشد.

رییس واحد سبزوار، تلاش برای کاهش هزینه‌ها را از دیگر برنامه‌های اجرا شده‌ در راستای سیاست‌های کلی دانشگاه عنوان کرد و افزود: تجمیع تمامی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در مجتمع آزمایشگاهی و کارگاهی، تخلیهٔ کامل ساختمان اداری، تجمیع خوابگاه‌ها، جلوگیری از اضافه‌کاری‌های بی‌رویه و … از جمله این موارد است.

غفوری‌نژاد با توجه به برنامه‌های دانشگاه برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در راستای درآمدزایی و کاهش وابستگی به شهریه به آنا گفت: علاوه بر آنچه که در راستای درآمدزایی بیان شد،برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان هم حرکت‌هایی انجام داده‌ایم به‌ طوری که اکنون، طرح توجیهی یک شرکت تهیه شده و مراحل تصویب را در کمیته کمک به راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه گذرانده و برای تصویب نهایی به شورای نظارت استان ارسال شده است. در این زمینه، سعی ما این است که در چارچوب قوانین و بخشنامه‌های سازمان، روند رو به رشد خود را حفظ کنیم.

رئیس واحد سبزوار از روند رو به رشد پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به تلاشی که همهٔ همکاران اعم از کارکنان و اعضای هیأت‌علمی داشته‌اند، تعداد ورودی‌های امسال نسبت به سال قبل، افزایش یافته است و امیدواریم با اختصاص‌دادن رشته‌های بیشتر در مقاطع تحصیلات تکمیلی، شاهد افزایش بیش از این نیز باشیم.

وی امکانات و تجهیزات، فضاهای آموزشی و رفاهی و آزمایشگاه‌های مجهز دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار را در استان، کم‌نظیر دانست و گفت: با وجود خوابگاه‌های جدیدالتأسیس، سلف‌سرویس مکانیزه، سالن ورزشی چندمنظوره، سالن‌های آمفی‌تئا‌تر و امکانات رفاهی مناسب، این دانشگاه پتانسیل خوبی برای جذب و تربیت دانشجوی متخصص در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

غفوری‌نژاد، تعامل واحد با نهاد‌ها و سازمان‌های شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تعامل واحد سبزوار خوشبختانه از‌‌ همان ابتدا با نهاد‌ها و سازمان‌ها خوب بوده و در سال‌های اخیر بر آن تأکید شده است. خوشبختانه مسئولان شهرستان اعم از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه‌، فرماندار و تمامی رؤسای دانشگاه‌ها، ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌ها، رابطه و تعامل خوبی با دانشگاه دارند.

وی برنامه و اولویت اصلی واحد سبزوار در نیمسال تحصیلی جدید را گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی عنوان کرد و ادامه داد: سعی ما بر این است که بتوانیم در بُعد کمی و کیفی تحصیلات تکمیلی، گام‌های مؤثری برداریم و در این راستا، یقیناً مسئولان عالیهٔ دانشگاه، وقوف کامل به پتانسیل‌های واحد سبزوار دارند.

رئیس واحد سبزوار مهم‌ترین مشکل کنونی این دانشگاه را نبود نقدینگی عنوان کرد و به آنا گفت: کاهش محسوس تعداد دانشجو در چند سال گذشته از جمله دلایل اصلی این موضوع است و چنانکه قبلاً نیز گفته شد، برون‌رفت از مشکل مزبور، معاضدت مسئولان عالی‌رتبهٔ دانشگاه را در تصویب نهایی رشته‌های تحصیلات تکمیلی مورد تقاضای واحد می‌طلبد.

غفوری‌نژاد، پیگیری تبدیل به احسن کردن ابنیه، ایجاد پروژه‌های جدید آموزشی، ساخت ساختمان اداری مجزا، تکمیل ورزشگاه چمن، سولهٔ استخر و … را از جمله برنامه‌های آتی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار عنوان و خاطرنشان کرد: علاوه بر این، واگذاری ساختمان‌های اقماری بلااستفاده نیز در دستور کار قرار گرفته است که می‌تواند در توسعهٔ بخش‌های دیگر دانشگاه، راهگشا باشد. / گفتگو: علی اکبر شفیعی فرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.