کد خبر : 5129
دیدگاه‌ها برای افزایش ۶۰ میلیمتری بارندگی در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1393 - 20:35
-

افزایش ۶۰ میلیمتری بارندگی در سبزوار

سبزواریان: رییس اداره هواشناسی سبزوار از افزایش حدود ۶۰ میلیمتری بارندگی در این شهرستان طی سال زراعی تاکنون خبر داد. ‘محمد عطار سیاح’  در گفت و گو با ایرنا گفت: در حالی که میانگین بارندگی پارسال در سبزوار ۲۰.۳ میلیمتر بود از ابتدای سال زراعی تاکنون ۸۰ میلیمتر بارندگی در این شهرستان ثبت شده است.

abgereftegi12سبزواریان: رییس اداره هواشناسی سبزوار از افزایش حدود ۶۰ میلیمتری بارندگی در این شهرستان طی سال زراعی تاکنون خبر داد.

‘محمد عطار سیاح’  در گفت و گو با ایرنا گفت: در حالی که میانگین بارندگی پارسال در سبزوار ۲۰.۳ میلیمتر بود از ابتدای سال زراعی تاکنون ۸۰ میلیمتر بارندگی در این شهرستان ثبت شده است.

وی میزان بارندگی در سبزوار طی دوره آماری ۳۰ ساله را نیز ۵۵.۴ میلیمتر عنوان و بیان کرد: بارندگی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه دوره آماری در این شهرستان ۴۴ درصد افزایش داشته است.

رییس اداره هواشناسی سبزوار گفت: همچنین از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون میانگین دما در این شهرستان ۱۲.۵ درجه سانتیگراد بوده است.

وی ادامه داد: میانگین دما در سبزوار در این مدت در مقایسه با پارسال دو دهم درجه کاهش یافته اما نسبت به دوره آماری ۳۰ ساله تغییر محسوسی نشان نمی دهد.

شهرستان سبزوار دارای ۵۶ هزار هکتار سطح زیر کشت آبی است که حدود ۳۷ هزار آن زراعی و ۱۹ هزار هکتار باغ است. سبزوار با حدود هفت هزار هکتار سطح زیرکشت وش پنبه رتبه نخست را از این نظر در خراسان رضوی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.