کد خبر : 3350
دیدگاه‌ها برای المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای در سراسر کشور برگزار می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مهر 1393 - 0:31
-

المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای در سراسر کشور برگزار می‌شود

سبزواریان.کام: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای در سراسر کشور برگزار می‌شود. دکتر مهرزاد حمیدی ‌در حاشیه ی مراسم افتتاحیه ی مجموعه ی استخر شهید چمران شهرستان سبزوار گفت : انرژی متمرکز آموزش و پرورش باید به درون مدارس سوق داده شود و با مدرسه محور کردن

sabzevaredu-olymسبزواریان.کام: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دکتر مهرزاد حمیدی ‌در حاشیه ی مراسم افتتاحیه ی مجموعه ی استخر شهید چمران شهرستان سبزوار گفت : انرژی متمرکز آموزش و پرورش باید به درون مدارس سوق داده شود و با مدرسه محور کردن فعالیت‌هایمان، تلاش می‌کنیم محیط‌های آموزشگاهی را شاد، با نشاط و سر زنده کرده و از متمرکز کردن انرژی خود تنها برای تعداد معدود از دانش آموزان پرهیز کنیم.

وی با اشاره به عملیاتی شدن المپیادهای درون مدرسه‌ای در سطح آموزشگاه‌ها تصریح کرد: این المپیادها یکی از مجموعه پروژه‌هایی است که با نگاه مدرسه محورانه تنظیم شده و تلاش برای این است که همه ی کارهای درون مدرسه‌ای، توسط دست با کفایت دانش آموزان رقم بخورد و به مرحله ی اجرا گذاشته شود.

دکتر حمیدی گفت: در چند روز گذشته تعداد زیادی از مدارس سطح کشور شاهد افتتاحیه‌ ی المپیادهای درون مدرسه ای بودند که این المپیادها با  مشارکت و همراهی بیش  از سه میلیون دانش آموز محقق و اجرایی شد.

وی افزود: در این المپیادها ورزش همگانی رقم می خورد و ورزش قهرمانی نیز با غربالگری که توسط معلمان ورزش صورت می گیرد، از پشتوانه ی خوبی برخوردار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با فعالیت‌هایی که در مدارس انجام می‌دهیم اماکن و فضاهای ورزشی استاندارد هم می‌تواند به پروژه‌های ورزشی و درس تربیت بدنی نیز کمک کند.

دکتر حمیدی با مهم توصیف کردن طرح‌های قبلی این وزارتخانه از جمله ” طرح صبا ” گفت: طرح صبا با مشارکت آموزش و پرورش و والدین دانش آموزان با موقعیت جدید در حال اجرا است و در تمام مراکز آموزشی لازم الاجرا است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره ی کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در افتتاح این مجموعه ی ورزشی گفت:  ورزش و سلامت یکی از ابزار های تعلیم و تربیت است .

جواد پورجاهد  با اشاره به اجرای برنامه های ورزشی در سال تحصیلی جدید گفت: باید ورزش و سلامت را به کف مدارس ببریم.

وی المپیادهای ورزشی دانش آموزی را مشارکت والدین در امر تربیت و تحصیل دانش آموزان عنوان کرد و ادامه داد: قطعاً این رفتارها باعث هویت بخش به دانش آموزان و قهرمان پروری خواهد شد.

وی مربیان ورزش را صاحب نظران در حوزه ی تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد: ایجاد این فرصت ها باعث افزایش انگیزه و تکاپوی آنان در بهره وری از امکانات خواهد شد.

در ادامه ی این مراسم با قول مساعدی که از سوی معاون وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت مقرر گردید ۵۰ درصد هزینه زه کشی و جدول کشی و تسطیح زمین چمن مجموعه ی ورزشی شهید چمران توسط این وزارت خانه تامین ۲۵ درصد دیگر توسط اداره ی کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و مابقی توسط مشارکت آموزش و پرورش و شهرداری سبزوار تأمین و هزینه شود.

شایان ذکر است  این پروژه ی ورزشی در سال ۱۳۸۱ آغاز و امسال  به صورت  رسمی آغاز به کار کرد.

اعتبار اختصاصی به این پروژه ۴۰ میلیارد ریال بوده است که از محل اعتبارات اختصاصی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تخصیص یافته است.

این استخر سرپوشیده ی دانش آموزی در قالب مجتمع ورزشی شهید چمران در زمینی به مساحت ۵ هکتار احداث شده است که زیر بنای این پروژه نزدیک به یک هزار متر مربع می باشد.

این مجموعه ی ورزشی شامل استخر شنای آموزشی، استخر بزرگسالان، سونای خشک و بخار، جکوزی، سالن بدن سازی، بوفه و دیگر امکانات رفاهی می باشد.

قابل ذکر است معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با حضور در آموزشگاه  ابتدایی خرازی سبزوار از نزدیک شاهد افتتاح رسمی المپیاد ورزشی دانش آموزی شهرستان سبزوار بود.

در این مراسم گروه های دانش آموزی در رشته های مختلف ورزشی از مقابل حاضرین رژه رفتند.

همچنین اجرای ورزش های رزمی و طناب زنی همراه با اجرای حرکات ژیمناستیک از دیگر برنامه های این افتتاح بود.

حضور والدین دانش آموزان نیز در این مراسم پر رنگ بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.