دیدگاه‌ها برای الگویی برای پاسخگویی بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اردیبهشت 1402 - 12:36
-

الگویی برای پاسخگویی

مدت طولانی است که بسیاری از مدیران و دستگاه‌های شهرستان و منطقه، نشست خبری برگزار نکرده‌اند …

امروز عصر در اتاق شورای شهر سبزوار، نشست خبری رئیس و سخنگوی شورای شهر برگزار شد. فارغ از مسائل و محتوای جلسه که در مطالبی جداگانه به آن خواهیم پرداخت، در این مطلب قصد داریم از جنبهٔ دیگری به این جلسه نگاه کنیم.

مدت طولانی است که بسیاری از مدیران و دستگاه‌های شهرستان و منطقه، نشست خبری برگزار نکرده‌اند و بعضی مدیران حتی از پاسخگویی طفره رفته‌اند. نمایندگان مجلس که قرار بود نشست خبری چند ماهه برگزار کنند، سالی و بلکه دو سالی گذشته و دیگر مقابل خبرنگاران حاضر نشده‌اند. فرمانداران شهرستان‌های منطقه، مدیران دانشگاه‌ها و نیز سازمان‌ها و ادارات بزرگ مانند آبفا، پست، صمت و مانند آن، مدت‌هاست نشست خبری برگزار نکرده‌اند.

در این شرایط، شورای شهر یکی از معدود نهادهای رسمی و عمومی شهرستان و بلکه کل منطقه است که مرتب نشست خبری برگزار کرده و امین‌الله مظلوم، به عنوان رئیس و سخنگو، پاسخگویی کامل نسبت به خبرنگاران داشته است. حتی زمانی که شهردار سابق، از آخرین نشست خبری طفره رفت و در جمع خبرنگاران حاضر نشد، شورای شهر پای تصمیم خود ایستاد و با پاسخگویی مسئولیت تصمیمش را پذیرفت.

طبیعتاً نحوه مدیریت روابط‌عمومی عمومی شورا، نقش پررنگی در این رویه دارد. شورای شهر سبزوار جلساتش را آنلاین پخش می‌کند و حتی اگر خبرنگاران در جلسه حاضر نباشند، به محتوای جلسه دسترسی دارند.

پیشنهاد می‌دهیم در شوراهای اداری شهرستان‌ها، این نمونه موفق پاسخ‌گویی جهت الگوگیری معرفی شود. چنان که از نقدها و مطالبه‌ها درس می‌گیریم می‌توانیم از نمونه‌های مثبت و موفق نیز الگوپذیری داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.