کد خبر : 2856
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مهر 1393 - 13:55
-

اما و اگرهای ساماندهی تبلیغات شهری سبزوار

سبزواریان.کام: مدیر روابط عمومی شهرداری سبزوار گفت: با گسترش زندگی شهر نشینی فضای شهری، نوع تعاملات و روابط اجتماعی مردم نیز دستخوش تغییر و تحولاتی شده؛ دیگر از معماری و برخی مشاغل سنتی خبری نیست و نوع اطلاع رسانی ها نیز در لبه آغازین این تحولات قرار گرفته است. به گزارش واحد خبر روابط عمومی

moqeiseسبزواریان.کام: مدیر روابط عمومی شهرداری سبزوار گفت: با گسترش زندگی شهر نشینی فضای شهری، نوع تعاملات و روابط اجتماعی مردم نیز دستخوش تغییر و تحولاتی شده؛ دیگر از معماری و برخی مشاغل سنتی خبری نیست و نوع اطلاع رسانی ها نیز در لبه آغازین این تحولات قرار گرفته است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسین مقیسه با بیان این مطلب افزود: در این رابطه به بررسی تبلیغات شهری در سبزوار می پردازیم موضوعی که می توان آن را در نبود رسانه های جمعی فعال همچون شبکه استانی مخصوص منطقه سبزوار و روزنامه های محلی این منطقه و به تبع نوع تبلیغات که به گونه ای دیگر خلاصه می شود اشاره کنیم.

وی اظهار کرد: در سال های گذشته ظرفیت های تجاری منطقه نیاز به نوعی اطلاع رسانی از جنس بصری آن هم در فضاهای شهری داشت که متاسفانه با توجه به درامد این نوع تبلیغات بدون توجه به فضای شهر سبزوار و معماری و آثار تاریخی بدون محدودیت تابلوها سر از زمین دراوردند و به معضلی برای مبلمان شهری این خطه کهن تبدیل شدند.

مقیسه در پاسخ به پرسشی که سال گذشته گزارشی از این مشکل تهیه و به دنبال راهکار، مباحثی با صاحبنظران و متولیان امر صورت گرفت، اما چرا با گذشت ۴ ماه از اخرین خبر ساماندهی تبلیغات شهری سبزوار در وب سایت شهرداری همچنان ساماندهی این تابلوها در اما و اگرهایی که این بار از سوی خود شهرداری به عنوان متولی اصلی به نظر می رسد، معطل مانده، گفت: برخی عنوان می کنند کانون های تبلیغات عامل این نابسامانی های موجود هستند حال ان که متصدیان این کانون ها از منتقدین وضعیت کنونی تبلیغات شهری محسوب می شوند.

مدیر روابط عمومی شهرداری سبزوار با یاداوری این موضوع که متاسفانه در برهه ای از زمان ساماندهی تبلیغات شهری سبزوار از شهرداری به سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری واگذار شد، گفت: در حال حاضر تابلوهای تبلیغاتی سبزوار از نظر طراحی و اندازه تناسب لازم را ندارند، فاقد مباحث آموزشی و فرهنگی هستند، نصب تابلوها بعضا غیرکارشناسانه و سلیقه ای است و بیش از ۷۰ درصد از تابلوها مازاد هستند و می بایست جمع آوری شوند.

وی همچنین افزود: این تابلوها عمدتا در هسته مرکزی و شلوغ شهر تجمیع شده اند و بگونه ای عدالت مکانی برای بهره برداری همه اقشار شهر را ندارند.

مقیسه با بیان اینکه در طرح ساماندهی قرار است حذف، جابجایی و تغییر این تابلوها در دستور کار قرار بگیرد، بیان کرد: زمانی مقرر شد تا ۴۸ ساعت قراردادهای تابلوهای تبلیغاتی به روابط عمومی شهرداری عودت شود تا بررسی های لازم جهت ساماندهی تبلیغات شهری صورت بگیرد اما …

وی با اشاره به برگزاری جلسات مکرر برای ساماندهی تبلیغات شهری در زمینه های حذف؛ جابجایی و تغییر اندازه تابلوهای تبلیغاتی افزود: در این جلسات مقرر شد روابط عمومی شهرداری این ساماندهی را انجام و درامد حاصله را به حساب سازمان پارک ها واریز نماید تصمیمی که تنها در برگه های صورت جلسه باقی ماند و کاری از پیش نبرد.

مقیسه به برخی مصوبات این جلسات اشاره کرد و گفت: تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان و برخی مدیران شهرداری یکی از این مصوبات بود که بنده با تشکیل چنین کارگروهی مخالف هستم چراکه عملکرد چنین کارگروه های در این زمینه موفقیت امیز نبوده و تنها صرف به مصوباتی می شود که راه به جایی نخواهد برد.

وی با بیان اینکه در گذشته روابط عمومی نماینده تام الاختیار شهرداری در این زمینه بوده تصریح کرد: در حال حاضر روابط عمومی هیچ اختیاری در این مبحث ندارد و تنها عنوان آن را یدک می کشد.

مدیر روابط عمومی شهرداری سبزوار خاطرنشان کرد: فضای شهری سبزوار گنجایش و ظرفیت تبلیغات برای ۱۷ شرکت تبلیغاتی را ندارد و ما در گذشته تنها با دو شرکت طرف قرارداد بودیم و آن هم به صورت مزایده که این مساله به نابسامانی موجود دامن زده به عنوان مثال بیلبورد های تبلیغاتی مختص بزرگراها و آزاده ها در شهرهای بزرگ هستند حال آن که ما این بیلبورد ها را در میادین کوچکی همچون ۲۲ بهمن نصب کرده ایم که الودگی های بصری به همراه دارد یا به عنوان مثال چرا میدان شریعتی یا همان شهربانی سابق ۱۲ تابلو تبلیغاتی در اندازه های مختلف باید داشته باشد هیچ سنخیتی نیز با فضای این میدان ندارد.

مقیسه ادامه داد: مساله دیگر نبود عدالت مکانی در نصب تابلوها و تبلیغات شهری است چرا که نقاط شلوغ و هسته مرکزی شهر پر است از تابلوهایی که هر روز بر تعداد ان ها افزوده می شود و برخی نقاط که اتفاقا مستعد برای تبلیغات محسوب می شوند از نگاه متولیان امر دور مانده اند.

وی با بیان اینکه مردم نیز مخالف وضع کنونی تبلیغات شهری هستند، گفت: متاسفانه آلودگی های بصری موجود باعث برهم زدن آرامش روانی شهروندان سبزواری شده موضوعی که به تازگی با سیاست های غلط گسترش بی رویه و بی حساب و کتاب صورت گرفته است.

مقیسه تصریح کرد: از سویی دیگر برخی ادارات اقدام به نصب تابلوهای تبلیغاتی برای مقاصد فرهنگی خود نموده اند که در این زمینه نیز نواقصی وجود دارد و دستگاه ذیربط بخشی از تابلوهای خود را برای تامین هزینه های خود در اختیار کانون های تبلیغاتی قرار می دهد که این مساله خلاف موافقت نامه های موجود با شهرداری است.

وی با اشاره به نامه های متعدد مبنی بر تعیین تکلیف تولیت تبلیغات شهری از سوی روابط عمومی اظهار کرد: مردم نباید تاوان برخی بر بی توجهی ها و ناهماهنگی ها در بدنه مدیریت شهری را بدهند، کار کردن برای مردم که ولی نعمتان ما هستند ساده تر از آن است که فکر می کنیم به شرطی که صادقانه و با در نظر گرفتن منافع عمومی گام برداریم.

مدیر روابط عمومی شهرداری سبزوار در پایان خواستار نگاه جدی متولیان تبلیغات شهری به نواقص موجود شد و گفت: واگذاری امور به روابط عمومی چیزی جز مشغله کاری برای ما نیست، هدف ما تنها ساماندهی این مساله و نشاندن لبخند بر چهره غم زده و گریان شهر در این خصوص است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
حمید معماری پنجشنبه , ۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶

معماری در هر دوره ای نشان وبیان فرهنگ آن جامعه است.
شهرداری نقش بسزایی در بروز این فرهنگ(ضدفرهنگ)دارد. تا رویکرد شهرداری به معماری تغیر نکند این وضعیت همچنان باقی است.

دوست شنبه , ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵

نصب تابلوهای تبلیغاتی درست یا غلط در برهه ای از زمان توسط برخی از شرکت های تبلیغاتی انجام شد که همگی آن ها مجوازت لازم را کسب کرده اند و کارشان کاملا قانونی بوده.
حال اگر متولیان امر یا همان مسئولین محترم دانش کافی را برای دادن این همه مجوز را نداشته اند مقصر شرکت های تبلیغاتی نیستند.
حال این سوال مطرحه ، گیریم که بعضا این تابلوها اضافه باشند و تصمیم به حذف این تابلوها گرفته بشه(همچنان که در گزارشات مختلف عنوان شده بیش از ۷۰ درصد از تابلوها اضافه است)ضرر و زیان این شرکت های تبلیغاتی که اکثرا تعدادی جوان جویای کار تشکیل داده اند را چه کسی می دهد؟آیا شهرداری که بیش از ۲۲ میلیارد تومان به پیمانکاران خود مدتهای مدیدی است بدهکار است و خود کلی پروژه ناتمام دارد توانایی پرداخت ضرر و زیان این شرکت ها را دارد؟
تکلیف اشتغالزایی انجام شده چه می شود؟
آیا بهتر نیست به جای تصمیم گیری عجولانه و حذف سریع کمی صبر کنیم و تصمیمی منطقی بگیریم تا به جای بهتر شدن چهره ی شهر روح مردم شهرمان را بیمار نکنیم؟

نظرات بسته شده است.