کد خبر : 3221
دیدگاه‌ها برای انجام طرح ساماندهی قنوات و آب های زیر سطحی سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1393 - 12:27
-

انجام طرح ساماندهی قنوات و آب های زیر سطحی سبزوار

سبزواریان.کام: مدیر طرح و برنامه شهرداری سبزوار از انجام طرح ساماندهی قنوات و آب های زیر سطحی در شهر سبزوار خبر داد. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، مرتضی احمدی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده سبزوار قنوات و آب های زیر سطحی می باشد که باعث سلب آسایش شهروندان شده است،

qanat-sabzevar02سبزواریان.کام: مدیر طرح و برنامه شهرداری سبزوار از انجام طرح ساماندهی قنوات و آب های زیر سطحی در شهر سبزوار خبر داد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، مرتضی احمدی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده سبزوار قنوات و آب های زیر سطحی می باشد که باعث سلب آسایش شهروندان شده است، افزود: حدود ۹ رشته قنات به صورت تقریبا موازی در امتداد شمال – جنوب با قدمت زیاد در منطقه شهر سبزوار وجود دارد که تا سال ۱۳۳۰ مورد استفاده شهروندان بوده است.

وی تصریح کرد: در این راستا شهرداری سبزوار با هماهنگی های انجام شده و استفاده از نظر کارشناسان شهرداری های کرمان، همدان و منطقه ۲۲ تهران که دارای مشکلات مشابه هستند، طرح ساماندهی قنوات را از طریق مشاور ذی صلاح را تا هفته آینده به مناقصه می گذارد.

مدیر طرح و برنامه شهرداری سبزوار در ادامه افزود: در چند دهه ی اخیر با توجه به رشد جمعیت‏‏‏‏‎‎‎، توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب، رفع مشکل کم آبی، بالا رفتن سطح بهداشت عمومی باعث شده سرانه مصرف آب و سرانه تولید فاضلاب افزایش پیدا کند.

احمدی گفت: اثرات مخرب گازهای متصاعد شده از فاضلاب بر روی بافت زمین، پایان عمر مفید این قنات ها، عدم سرویس و مرمت قسمت های تخریب شده، شسته شدن بدنه قنات ها در اثر افزایش جریان و رسوب گذاری در قسمت های کم شیب، انسداد توسط افراد، ریزش و فرو ریختن قنات های که در مسیر خیابان ها قرار دارند هم سبب جاری شدن آب قنوات و فاضلاب ها در سطح معابر و اماکن عمومی و خصوصی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.