کد خبر : 30237
دیدگاه‌ها برای اهدای عضو جوان مرگ مغزی سبزواری نجات بخش جان ۶ نفر شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 13:29
-

اهدای عضو جوان مرگ مغزی سبزواری نجات بخش جان ۶ نفر شد

اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی ۲۵ ساله ساکن سبزوار به ۶ بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید. دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه به نقل از مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این دانشگاه گزارش داد: در هزار و یکصد و چهلمین عمل از اهدا کننده مرگ مغزی این دانشگاه رضا نوده که از بیمارستان امدادی

اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی ۲۵ ساله ساکن سبزوار به ۶ بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه به نقل از مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این دانشگاه گزارش داد: در هزار و یکصد و چهلمین عمل از اهدا کننده مرگ مغزی این دانشگاه رضا نوده که از بیمارستان امدادی شهید دکتر بهشتی سبزوار معرفی شده بود پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌اش در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای بیمارستان منتصریه مشهد به یک زن ۲۸ ساله ساکن شیروان و مرد ۳۵ ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان پیوند و کبد مرحوم نوده برای پیوند به بیمارستان بو علی سینای شیراز ارسال شد.

وی اضافه کرد: قرنیه‌های زنده یاد نوده برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.