کد خبر : 24879
دیدگاه‌ها برای با کمک نظام دامپزشکی استان پی گیر رفع کمبودها هستیم بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 دی 1398 - 10:06
-

با کمک نظام دامپزشکی استان پی گیر رفع کمبودها هستیم

سازمان دامپزشکی کشور مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی در دیدار با همکاران بخش خصوصی شهرستان سبزوار در جلسه عصرگاهی خود که در شبکه دامپزشکی شهرستان برگزار شد اظهار کرد: با کمک نظام دامپزشکی استان پی گیر رفع کمبودها هستیم. دکتر احمد شریعتی افزود: در بخش‌های سموم، دارو و برخی نهاده‌ها وابسته به واردات هستیم که

سازمان دامپزشکی کشور

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی در دیدار با همکاران بخش خصوصی شهرستان سبزوار در جلسه عصرگاهی خود که در شبکه دامپزشکی شهرستان برگزار شد اظهار کرد: با کمک نظام دامپزشکی استان پی گیر رفع کمبودها هستیم.

دکتر احمد شریعتی افزود: در بخش‌های سموم، دارو و برخی نهاده‌ها وابسته به واردات هستیم که با توجه به مشکلات تبادل ارز، در وارد کردن این اقلام به مشکلاتی برخوردیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشکلات رفع شوند.

وی گفت: بخش خصوصی باید خودش نیز بر روند توزیع واکسن و دارو نظارت کند و در این زمینه بخش دولتی را یاری کنند.

شریعتی عنوان داشت: بایستی هر روز از وظایف بخش دولتی کم و بر فعالیت‌های بخش خصوصی افزوده شود و بخش دولتی فقط باید نظارت‌کننده باشد و وظیفه حاکمیتی خود را دنبال کند

او در خصوص تعرفه‌های بخش خصوصی نیز گفت: در زمینه تعرفه‌ها هرسال با نظر نظام پیشنهاد می‌دادیم و تا الآن تعرفه‌های سال ۱۳۹۶ ابلاغ شده و یکی از مشکلات این است که پایه تعرفه‌های دامپزشکی ضعیف دیده شده است به‌عنوان نمونه، در بحث هزینه‌های مایه‌کوبی، شرمنده هستیم زیرا می‌دانیم با توجه به تردد همکاران برای واکسیناسیون این تعرفه‌ها اصلاً پاسخگو نیست.

وی تصریح کرد: در زمینه حمایت از مسئولین فنی بهداشتی پای کار هستیم و لازم است خود این مسئولین نیز از رقابت‌های منفی و اشتغال با هر مبلغی پرهیز کنند و تابع اجرای دستورالعمل ماده ۱۹ باشند.

او افزود: تنوع واکسن‌ها که طی دو سال گذشته توسط سازمان دامپزشکی کشور ایجاد شد بی‌سابقه است و حق انتخاب را به تولیدکننده و همکاران ما داده است.

وی نیز یادآور شد درمانگران غیرمجاز را معرفی کنید تا با آن‌ها برخورد کنیم.

یادآور می‌شود، تعرفه‌ها ، کمبود واکسن‌ها، بروز رسانی اطلاعات بخش خصوصی در بانک اطلاعات نظام، وجود برخی درمانگران غیرمجاز، کمبود مواد آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌های شهرستان و ناچیز بودن تعرفه آزمایش‌ها و اجرای صحیح دستورالعمل بهداشتی ماده نوزده ازجمله موارد مطرح شده از سوی همکاران بخش خصوصی شهرستان بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.