کد خبر : 36237
دیدگاه‌ها برای بحران این خیابان‌های شلوغ بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 18:12
-

بحران این خیابان‌های شلوغ

در سال‌های اخیر، تعداد خودروهای شهر افزایش یافته اما خیابان‌ها تقریباً همان تعداد و کیفیت قدیم را دارند …

خیابان‌های سبزوار حسابی شلوغ شده و آنچه بیست سال پیش در فیلم‌ها می‌دیدیم، حالا در گیر و دار روزمرگی‌ها مقابل رویمان قرار گرفته: ترافیک کلافه‌کننده، دیر رسیدن‌ها و ساعت‌ها زمان از دست رفته در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر!

در سال‌های اخیر، تعداد خودروهای شهر افزایش یافته اما خیابان‌ها تقریباً همان تعداد و کیفیت قدیم را دارند. در اکثر خیابان‌ها، یک یا دو ردیف خودرو پارک شده دارند و عبور و مرور دو طرفه در آن‌ها به سختی انجام می‌گیرد. کافی است یک تصادف کوچک اتفاق بیفتد یا راننده‌ای خودخواه، راه را بر ده‌ها و صدها ماشین دیگر ببندد!

در هفته‌هایی که گذشت، حتی وقت‌هایی که شب تعطیل یا مناسبتی نبودند، در این خیابان‌ها مدام گیر ترافیک افتادیم و کاملاً حس کردیم که عبور و مرور در این شهر تا چه حد فرسایشی شده است!

هفته آینده، باشکوه‌ترین جشن جهان شیعه یعنی میلاد منجی بشریت را خواهیم داشت و شب این جشن، تقریباً بالاترین سطح رفت‌وآمد در شهر مشاهده خواهد شد. در این شلوغ‌ترین شب سال، با این خیابان‌های کم‌ظرفیت و این ترافیک‌های بازنشدنی چه کنیم؟

بعد از آن هم نوروز در راه است. شب‌های پیش از شروع سال و اوج نیاز شهروندان به خریدهای مرتبط با عید. این‌ها فقط نمونه‌هایی هستند از وضعیت فاجعه‌بار ترافیک خیابان‌های سبزوار که البته شهر بزرگی است ولی کلان‌شهر محسوب نمی‌شود.

کلان‌شهرهای زیادی در دنیا هستند که توانسته‌اند این مشکلات را مهار کنند، پس قبول کنیم که ظرفیت حل مسئله وجود دارد.  مهم تصمیم‌های درست، سیاست‌گذاری واقع‌گرایانه، کارآمدی دستگاه‌ها در اجرای تصمیم‌ها، توان ایجاد همآیندی میان دستگاه‌های مسئول و نیز تدبیر و یافتن راهبرد درست و علمی است.

اگر با این شرایط پیش برویم، در آستانه بحران قرار خواهیم گرفت، چرا که شهروندان زیادی در وضعیت‌های اضطراری توان عبور و مرور در این ترافیک‌های گره خورده نخواهند داشت! جان بسیاری از ما در اثر دیر رسیدن به درمان یا اضطراب رانندگی و تصادف از دست خواهد رفت!

فکری باید برداشت!

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.