کد خبر : 29894
دیدگاه‌ها برای برف و باران برخی مناطق خراسان رضوی را فرا می‌گیرد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آذر 1400 - 11:09
-

برف و باران برخی مناطق خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌ پراکنده باران و برف از ظرف امروز ۲۲ و فردا ۲۳ آذر ماه نوار شرقی این استان از جمله شهرستان‌های سرخس، صالح‌آباد و کلات را در بر می‌گیرد. آیدا فاروقی افزود: همچنین طی این مدت در دیگر نواحی خراسان رضوی به خصوص مناطق کوهستانی واقع در

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌ پراکنده باران و برف از ظرف امروز ۲۲ و فردا ۲۳ آذر ماه نوار شرقی این استان از جمله شهرستان‌های سرخس، صالح‌آباد و کلات را در بر می‌گیرد.

آیدا فاروقی افزود: همچنین طی این مدت در دیگر نواحی خراسان رضوی به خصوص مناطق کوهستانی واقع در شمال غرب و مرکز استان بارش باران و برف دور از انتظار نیست بطوری که برای فردا شرایط بارندگی در این مناطق مساعدتر پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: این سامانه بارشی ظهر چهارشنبه آتی ۲۴ آذر ماه از خراسان رضوی خارج می‌شود و از آن پس به‌ تدریج جو به نسبت پایداری بر استان حاکم خواهد شد. 

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهش دمای هوا نیز تا صبح چهارشنبه آتی در سطح استان ادامه دارد اما پیش‌بینی‌ شده از ظهر ۲۴ آذر دمای هوای روند افزایشی پیدا کرده که تا اوایل هفته آتی ادامه ‌خواهد داشت.

وی همچنین به تداوم وزش باد طی امروز و فردا در استان اشاره و بیان کرد: وزش باد که در برخی مناطق به نسبت شدید تا روزهای پایانی هفته سرعت بیشتری گرفته و به پدیده غالب جوی در مناطق بادخیز نوار شرقی خراسان رضوی مبدل می‌شود. 

فاروقی افزود: همچنین از امروز تا روز چهارشنبه در مناطق مستعد خراسان رضوی تشکیل مه و کاهش میدان دید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین صفر تا ۱۳ درجه سلسیوس در نوسان بود ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۱ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به صفر می‌رسد.

نیشابور در غرب مرکزی خراسان رضوی با کمینه دمای هوای چهار درجه زیر صفر و سرخس واقع در شمال شرقی استان با بیشینه دمای هوای ۱۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

بیش‌ترین شدت وزش باد در خراسان رضوی هم با سرعت ۳۶ کیلومتر در ساعت طی این مدت از سبزوار و جغتای در غرب و تربت‌حیدریه در جنوب مرکزی این استان گزارش شد. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.