دیدگاه‌ها برای بسیاری حرف‌هایی که از قول من نقل می‌کنند دروغ است بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1402 - 21:41
-

بهروز محبی، نمایندۀ سبزوار:

بسیاری حرف‌هایی که از قول من نقل می‌کنند دروغ است

پنجشنبه این هفته، بهروز محبی نمایندۀ مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری حضور یافت و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد …

پنجشنبه این هفته، بهروز محبی نمایندۀ مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری حضور یافت و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد. او در پاسخ به پرسش خبرنگار سبزواریان دربارۀ وضعیتِ برگزاری انتخابات گفت: همان‌طور که می‌دانید، ما قانونِ انتخابات را اصلاح کردیم. اصلاحیه‌ای توسط مجلس تنظیم و شیوه عوض شد. به شکلِ پیش‌ثبت‌نام و ثبت‌نام، فرصت بیشتر در اختیار قرار گرفت. گفتیم اگر رد صلاحیتی قرار است اتفاق بیفتد، باید مستند باشد. افراد را نمی‌توانند همین‌طوری رد صلاحیت کنند. باید مستند باشد و به خود شخص هم سندش را اعلام کنند. سعی کردیم فضا را رقابتی‌تر کنیم.

وی افزود: در سطحِ کلانِ مدیریتی، بعد از تحقیق و مطالعۀ دقیق به این برداشت رسیده‌اند که اگر توقع داریم مردم مشارکتِ جدی داشته باشند باید امید ایجاد شود. مردم باید تحول را ببینند. مثلاً اگر ما از برق صحبت می‌کنیم باید آن خاموشی‌ها که به آن‌ها ضربه زده حل شود. باید دولت نیروگاه‌ها را وصل کند مردم ببینند که ۳۶۰ مگاوات برق وارد چرخه شد. آسفالت راه‌ها و خیابان‌ها را ببینند، زیرساخت‌ها را ببینند. تسهیلِ امور با قوانینی که مجلس تدوین کرد در صدور مجوزها، مردم باید اثرش را ببینند که در خانۀ خودشان ثبت‌نام می‌کنند و کارشان انجام می‌شود. این‌ها امید ایجاد می‌کند.

نمایندۀ دیار سربداران در ادامه گفت: حاکمیت هم این‌ها را می‌داند و متوجه است که برای افزایش مشارکت هم باید فضا رقابتی باشد و کسانی که ذیل قانون اساسی فعالیت می‌کنند بیایند به میدان، هم اینکه این امید ایجاد شود تا به هدف برسیم.

محبی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار عصر سبزوار از اخباری که به نقل از او منتشر می‌شد انتقاد کرد و گفت: ما بسیاری از کارها را انجام دادیم از جمله بحث اعمال آخرین مدرک معلمان ولی شما پوشش ندادید. شما بعضی حرف‌های من را به‌صورت خاص پوشش می‌دهید، مثلاً یک توئیت می‌زنم آن را برجسته می‌کنید یا جایی که اظهارنظری از من نقل می‌شود که درست هم نیست و من نگفته‌ام به آن می‌پردازید.

وی افزود: مثلاً وقتی من در بحث تحقیق و تفحص کانون وکلا اظهارنظر مهم و تأثیرگذارِ ملی می‌کنم، می‌بینم که در بعضی رسانه‌های محلی پوشش داده نشده است. من بیش از هزار مصاحبه در خبرگزاری‌های ملی مختلف داشته‌ام، حالا خطاهایی هم داشته‌ام و قبول هم کردم ولی فضا به سمتی رفته و آن را به سمتی بردید که یک عده‌ای واقعاً اطلاعی از کارهای صورت گرفته ندارند. وقتی در جلسات مردمی مطالب انجام شده را عنوان می‌کنم می‌بینم چقدر نگاهشان مثبت می‌شود! تازه من فقط انجام شده‌ها را می‌گویم، پیگیری‌های انجام نشده که موردهای فراوانی پیگیری کردیم و نشده، پس حرفش را هم نمی‌زنم!

نمایندۀ مردم سبزوار در مجلس گفت: در زمان اغتشاشات، اولین کسی که روی آنتن ایران اینترنشنال به‌ناحق موردِ هجمه قرار گرفت من بودم و شما هم متأسفانه انعکاس دادید. دقیقاً تیتر ایران اینترنشنال را از قول من تیتر زدید! خوب چطور مردم از محبی راضی باشند؟ من هم جای مردم بودم قیام می‌کردم علیه آن محبی که گفته: «پدرِ مهسا امینی را باید مجازات کنیم!» من چنین حرفی زده بودم؟ قطعاً نه! من وارد شدم، پرسیدند آقای محبی! نظر شما در مورد قضیه چیست؟ گفتم برادر من! پدرِ مهسا امینی دروغ گفته! ما پیگیری کردیم و می‌دانیم دروغ گفته. روز اول اعلام کرد دختر من حتی سرما هم نخورده بوده، ولی وقتی مدارک را در مجلس آوردند آن دکتری که جراح بود و مباحث را مطرح کرد، ما مطمئن شدیم که این خانم بیمار بوده است. گفتیم خطاست که دروغ گفته اما با این حال اگر حاکمیت برخوردِ نادرستی کرده باید پاسخگو باشد. بر اساس اصل ۳۸ قانون اساسی ما حق نداریم کسی را در جمهوری اسلامی شکنجه کنیم! من گفتم: ما حتی آن نیرویی که برخورد کرده باید مجازات کنیم! من گفته بودم «نیرو» را مجازات کنیم! تیتر زدند آقای محبی گفته پدر مهسا امینی را باید مجازات کنیم!

محبی ادامه داد: اگر گفته باشم می‌گویم گفته‌ام، پای حرفم نیز خواهیم ایستاد. ما به‌عنوان امینِ شما در آن وضعیت، آمدیم گفتیم: هیچ‌کس روایتِ دروغ ارائه ندهد تا مشکل را حل کنیم! من را که همان اول زدند! تا آمدم ثابت کنم که من چنین حرفی را نزدم، کلی کامنت و نظر فحش و بد و بی‌راه نصیب ما شد! بسیاری از اینگونه حرف‌هایی که از قول من نقل می‌کنند دروغ است و با این دروغ‌ها ما را زدند. از قولِ من گفتند محبی گفته معترضین را بکشید! من اگر جای جوانان سبزواری بودم علیه این محبی قیام می‌کردم! دانشجوها آمدند مجلس گله کردند، گفتند شما چنین حرفی زدید! گفتم کجا؟ گفتند: نزدید؟ گفتم: نه! کدام حکومتی که می‌خواهد دوام داشته باشد آدم می‌کشد؟ دشمن دارد کشته‌سازی می‌کند به گردن ما بیندازد مگر ما دیوانه‌ایم که به این دامن بزنیم؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.